כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

"יש לזה השפעה" • גפני ולשכתו במסע הסברה

מערכת 'הארץ' סיירה בבני-ברק • ירח טוקר: "אני לא נאיבי. הסיורים לא הולכים לשנות את הסיקור השלילי כלפי החרדים • העיתונאי גדעון לוי: "אותי הם מאוד הרשימו"

"יש לזה השפעה" • גפני ולשכתו במסע הסברה



ההסתה של כלי התקשורת נגד הציבור החרדי הביאה את אנשי לשכתו של ח"כ משה גפני, להרים כפפה ולצאת למלחמת הסברה אגרסיבית. וכך, בשבועיים האחרונים נצפו בהיכלי הישיבות וברחובות בני ברק ובשכונות החרדיות בירושלים, דמויות בולטות מעולם התקשורת הישראלית.

מגיש המהדורה המרכזית בערוץ 2 דני קושמרו נלקח לסיור בישיבת 'מיר', איש התקשורת רזי ברקאי הובא לסיור מקיף בבני-ברק - והיום בבוקר: חברי מערכת ובכירי עיתון 'הארץ' סיירו גם הם בעיר התורה והחסידות.

תחילת הסיור הבוקר התקיים במפעל 'איירוקס' הממוקם ב'מגדלי שקל', בו מועסקות 100 נשים חרדיות.

ראשי המערכת של העיתון, ובראשם העורך הראשי אלוף בן, הפרשנים גדעון לוי ונחמיה שטרסלר, עורכי וכתבי האתר והעיתון, התיישבו לשיחה עם מנהלת המפעל, שסיפרה על היושר של העובדות ומקצועיותן, על כך ששכרן נמוך בהרבה מהמקבילות החילוניות, למרות העבודה המקצועית לא פחות שהן עושות.

במהלך הביקור במפעל, קיימו בכירי 'הארץ' שיחה מקיפה עם נשות אברכים המועסקות בחברה, שסיפרו על אורח חייהם והעובדה כי הן רוצות לפרנס את הבית, כדי שבן זוגם יוכל לשבת וללמוד תורה. אחד המשתתפים בסיור סיפר ל'בחדרי חרדים', כי התחושה בחדר הייתה מרגשת. "רואים את הפשטות של אשת האברך, את האמת שיש בה ואת השאיפה והאידיאולוגיה בה היא חדורה, ואי אפשר להתעלם מכך למרות כל חילוקי הדעות".



בחורים משלמים שכר לימוד?

בלשכת ראש העיר, יעקב אשר, נערכה שיחה 'אידיאולוגית', שנמשכה כשעה, בה השתתפו יו"ר ועדת הכספים וראש העיר.

לאחר מכן סיירו חברי הקבוצה בישיבת 'נתיבות עולם', בראשות הרב יוסף ברוק, שקיבל את המשלחת לשיחה ארוכה ומקיפה בה השתתפו גם כמה מאברכי הישיבה - לשעבר מסלתה ושמנה של קיבוצי השמאל והעולם החילוני.

בהמשך הגיעו חברי הקבוצה לביקור נדיר מבחינתם בישיבת פוניבז', שם נחשפו לעולם התורה ביופיו וללימוד התורה ולתפילות לרפואת הגרי"ש אלישיב.

בהיכל הישיבה ובמרפסת הצמודה שוחחו העיתונאים עם בחורי הישיבה ועם אברכים מהכולל, ושמעו על אורח החיים החרדי ועל ההקרבה בלימוד התורה. חלק מהעיתונאים הופתעו לשמוע שבחורי ישיבה משלמים שכר לימוד לישיבה, ועבור חלקם היה חדש לשמוע על האבחנה בין כולל לישיבה.

ירח טוקר אומר ל'בחדרי חרדים' כי הוא איננו "נאיבי וכי הסיורים לא הולכים לשנות את מפת התקשורת או את הסיקור השלילי כלפי החרדים, אך בהחלט עוררו רושם דרמטי בקרב המשתתפים בהם. אנחנו מכירים לעיתונאים את החברה החרדית כפי שהיא, לא מתייפייפים ולא מנסים להראות צדדים שהם רוצים לראות, אלא באמת את ההווי החרדי כפי שהוא, ושכל אחד מהם ייקח זאת לכיוון שהוא רוצה".



"הסיור בהחלט עשה רושם"

טוקר הוסיף, כי השאיפה שלו היא שהשיח הציבורי ישתנה מבורות לשיח אמיתי ואידיאולוגי.

"נחמיה שטרסלר לא יתחיל להיות פטרון עולם התורה, ועורכי 'הארץ' לא יהיו לפתע אוהבי חרדים, אבל בהחלט לסיורים הללו משמעות רבה להבנה שלהם את אורח החיים החרדי ועל האידיאולוגיה המנחה אותם בחייהם".

בלשכת גפני אומרים כי בקרוב צפויים ביקורים נוספים של בכירי עולם התקשורת בהיכלי התורה.

בראיון שקיים לאחר הסיור אמר העיתונאי גדעון לוי: "הסיור הזה עושה בהחלט רושם, התלמידים שדיברתי איתם, המעמד לשלומו של הרב אלישיב - היה בזה המון כוח. זה היה סיור מצוין. הייתה סובלנות עצומה, היו גם נשים בסיור, ואף אחד לא עשה עניין משום דבר.

"הסיור היה קצר ואני מתכוון לחזור לשם. הסיור בהחלט עשה רושם, אותי הם מאד הרשימו. יש לכך השפעה, אי אפשר למדוד אותה מיד".





















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}