כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

ח"כ נגד ח"כ • הקרב נגד גזלני אדמות בדואים

כ"ח אורי אריאל מה'איחוד הלאומי' ירד לדרום לבקר בכפר אלזרונג היושב כולו על אדמות פרטיות גזולות • הביקור נחסם על ידי צעירים מהכפר וח"כ טאלב א-סנע

ח"כ נגד ח"כ • הקרב נגד גזלני אדמות בדואים

כשהגיע הבוקר (ה') ח"כ אורי אריאל מהאיחוד הלאומי, אל הכפר הבדואי אלזרנוג, הוא חשב אולי על כותרות בתקשורת, אבל לא העלה בדעתו כי סערה של ממש תפרוץ במקום, ותהפוך את הידיעה לסיפור מרתק במיוחד.

את הסיור יזמה תנועת 'רגבים', והוא נערך בכפר הבדואי אלזרנוג, היושב כולו על אדמות פרטיות, לקראת הכנת כתב תביעה להריסת הכפר, ולתביעת נזיקין בבית משפט השלום.

אך כמאה צעירים מתושבי הכפר הגיעו לפתע וחסמו בגופם את כניסת הח"כ והמודדים.

בשלב מסוים הגיע לשטח גם ח"כ טאלב א-סנע מסיעת רע"ם-תע"ל, והמשטרה, שנכחה במקום וחששה מצרות, החליטה למנוע את המשך המדידות.

במקום אף התפתח עימות מילולי חריף בין ח"כ אורי אריאל לח"כ טאלב א-סנע ונציגי הכפרים הבדואים הבלתי חוקיים. ח"כ אריאל טען כי יש לפנות את המשפחות ולאפשר להם לגור באתרי קבע חוקיים ולא על אדמות פרטיות.

עצירתו בידי כוחות המשטרה הרתיחה את ח"כ אוריאל. "עצירת ח"כ בכניסה לכפר הינה דבר חמור ביותר. לא יעלה על הדעת שאני כח"כ לא יוכל לסייר בכל מקום בישראל, בגלל פרובוקציות זולות של תושבים וחברי כנסת ערבים.

"השתלטות הפזורה הבדואית על אדמות פרטיות בנגב מתרחבת בצורה מעוררת דאגה. הכפר אלזרנוג בנוי בצורה בלתי חוקית, תוך גזילת אדמות פרטיות ועל המדינה לפעול מיידית לפינוי תוך מציאת פתרון ראוי עבורם".

בצלאל סמוטריץ, מרכז הפעילות של תנועת רגבים הבהיר כי המדידה תיערך, וזאת לאחר תיאום מועד חדש עם המשטרה.

"חשוב להזכיר, כי מדובר באדמות פרטיות של יהודים עולי פרס אשר קנו את הקרקעות האלו בשנות ה-30. רק אחר כך הקימו הבדואים אוהלים שהפכו לבתים שהפך לכפר בשם אלזרנוג. כל זה על אדמות גזולות. תנועת רגבים לא תירתע, לא תרפה ולא תשקוט עד שהאדמות יחזרו לבעליהן החוקיים", אמר.

יש לציין, כי כחלק מהכנת כתב התביעה להריסת הכפר וקבלת פיצויים, מהתושבים שהשתלטו על הקרקעות, נצרך שלב בדיקת גודל הנכסים ואופן השימוש בהם. לפיכך, הגיעו היום (חמישי) המודדים מטעם בעלי הקרקעות לבחון את המציאות הקיימת בשטח.

הכפר נמצא סמוך למושב נבטים בנגב, תושבי הכפר השתלטו על פני כ-650 דונם ובנו במקום כ-300 מבנים.

למותר לציין, שהתלונות הרבות של בעלי הקרקע והפניות השונות מצד הרשויות אל תושבי הכפר הבלתי חוקי אלזרנוג, הושבו ריקם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}