כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

השלום ההיסטורי • המתווך הסודי שהוביל את הפיוס

רגע לפני הפגישה ההיסטורית בין האדמו"רים מסאטמר ובעלזא - חושף 'בחדרי חרדים' את דמותו של המתווך הסודי שהוביל את הפיוס: הנגיד אהרון נאה • מיהו ומה מניעיו?

הרב אהרן נאה עם הגרי"ש אלישיב. צילום ארכיון
הרב אהרן נאה עם הגרי"ש אלישיב. צילום ארכיון

השלום ההיסטורי בין חסידויות בעלזא וסאטמר, שנחשף לראשונה באתר 'בחדרי חרדים', יגיע בשבוע הבא לישורת המעשית: ביום שלישי הבא ינחת בארץ-הקודש האדמו"ר מסאטמר, לקראת שמחת נישואי בן אחיינו, הגרח"צ מייזלייש.

כפי המסתמן, במהלך שבוע הבא, תתקיים פגישה בין שני האדמו"רים. פרטי הפגישה אמנם טרם נסגרו סופית, אך עצם קיומה מעורר שמחה והתרגשות בקרב החסידים משתי החצרות.

בימים האחרונים נחשפים עוד ועוד פרטים מהימים שקדמו לשלום שנרקם בין שתי החצרות. ל'בחדרי חרדים' נודע, כי אחד מהנגידים שהוביל את המהלכים שגרמו לבקשת המחילה ההיסטורית של בעלזא על קברם של האדמו"רים מסאטמר זצ"ל, הוא הרב אהרון נאה.

נאה, הנחשב לאחד מעשירי ניו-יורק, מחזיק בקשרים חמים עם רבים מגדולי ישראל, ובשנים האחרונות השקיע לילות כימים בכדי להוביל לפיוס בין שתי החסידויות.

עוד בנושא:
היסטוריה: בדרך לפיוס בין בעלזא לסאטמר • חשיפה
בעלזא וסאטמר מתפייסות • 'הסכם השלום' שלא קויים - נחשף • בלעדי
עוד צעד • 'דער איד' על השלום עם בעלזא
"חלילה מלקרב את בעלזא" • פלג בסאטמר מתנער מההסכם
מפגן שלום • צפו בוידאו נדיר מלחיצת היד ההיסטורית

בימים אלו שוהה נאה בארץ ומכין את הפגישה. נאה הגיע לישראל לרגל השמחה בחצר חסידות 'תולדות אהרון', וניצל את ההזדמנות לבקר את הגרי"ש אלישיב – עימו היה בקשר חם - בבית החולים 'שערי צדק'.

מקורבו של נאה סיפר ל'בחדרי חרדים', כי מה שהוביל אותו לעשות הכל בכדי להוביל את מהלך השלום היתה בקשה מפורשת של דודו - הגר"מ ברנסדופר זצ"ל. "חודשים ספורים לפני שר' מאיר זצ"ל נפטר, הוא קרא לאחיינו וביקש ממנו לעשות הכל בכדי להשכין שלום", מספר המקורב. "למרות שבאותם ימים בעלזא הייתה מוקצית מחמת מיאוס בחוגי 'העדה', עשה אהרון כמצוות דודו,ורואים איך רצונו של ר' מאיר התגשם,למרות שהדבר נראה כחסר סיכוי".

נאה צפוי להיפגש עם בכירים בחצר חסידות בעלזא ולסכם את הפרטים האחרונים לפני הפגישה ההיסטורית.

בסוף השבוע יחזור לארצות הברית, משם יעקוב – כמו רבים מהציבור החרדי – אחר 'פגישת השלום'.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}