כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

גפני מבטיח מקום לח"כית ב'דגל התורה' • בלעדי

ח"כ ציפי חוטובולי ערכה ביום-הולדת של הכנסת פאנל פתוח עם יו"ר ועדת הכספים • כששאלה על האפליה, סיפר על בית-הספר של אשתו: "בניגוד אליי, היא לא משקרת" • ויש וידאו

גפני בכנסת, צילום: פלאש 90
גפני בכנסת, צילום: פלאש 90



יום הולדתה ה-63 של הכנסת כלל היום, בין השאר, פאנלים בהשתתפות הח"כים. אחד מהם נערך באולם 'הנגב' בין ח"כ משה גפני מ'יהדות התורה' לבין ח"כ ציפי חוטובלי מ'הליכוד'.

"קודם כל נשים", פתח גפני כשהוא מעביר את רשות הדיבור הראשונית לח"כ חוטובלי. היא, מצידה, רצתה להתמקד בנושא אי שירות חרדים בצה"ל, אבל קשה היה למרכז את גפני לנושא. הוא החל לתנות בפניה את בעייתם של החרדים והדתיים הלאומיים הנאלצים, בהחלטת מטכ"ל, להאזין לשירת נשים.

"בנושא הזה של שירת נשים, אני מסכימה איתך", אמרה לו חוטובלי.

"אני מעריך שבסוף נסכים בהכל. אולי כעת, אולי רק כשהמשיח יבוא, אבל זה יקרה", השיב לה. ואז סיפר כי ביום בו שמע שהמטכ"ל התכנס והחליט שאין מצב כזה שחייל יחליט שלא לשמוע שירת נשים, בו ביום "קראתי לחרדים שלא להתגייס".

"הצבא לא מעוניין בחרדים, הוא מעוניין בזמרות", אמר לה.

מכאן עבר לתיאוריה מעניינת לפיה, באחוזים שנבדקו, רוב העם מאמין. "יש פה שלושה אחוזים שיש להם הרבה כסף וגם שליטה במוקדי הכוח. הם ראו שהמדינה הופכת ל'יהודית', לא חרדית אבל יהודית, וזה הפריע להם. התוצאה: ריצה לבניין הטלויזיה כדי להשמיץ אותנו. בהצחה אמרו שאנחנו גזענים, הם פשוט שכחו כי גם בבית המשפט יש רק מועמד ספרדי אחד...".

"נו, טוב, ביהדות התורה יש ספרדים?" – תהתה חוטובלי...

"אשתי לא משקרת"

"אני הייתי ממקימי ש"ס!", השיב לה גפני, וסיפר כי ביקר בביתו העיתונאי מוטי גילת מ'ישראל היום'. הוא הטיח בפניו טענה דומה של 'אתם גזענים'. "כשאני עורך ראיונות בבית, אני קורא לאשתי להיכנס, וכך עשיתי. שאלתי אותה 'את סגנית מנהלת, כמה מהתלמידות אצלכם בבית הספר ספרדיות?' היא השיבה '63%'... ואשתי, בניגוד אליי, לא משקרת. מדובר בבית ספר יוקרתי, הנכדות שלי לומדות שם".

הוא לא סיפר מה יקרה לאותם 63% בבואם להתקבל אחר כך לסמינר, אבל נניח לזה. רשמנו לפנינו את הודאתו לפיה 'אשתי, בניגוד אלי, לא משקרת', נשתמש בה בהמשך...

"יש 300 איש סיקריקים שיראו לכם בתקשורת כל מה שתרצו. אין בציבור החרדי מי שיירק על ילדה בת 7!", אמר גפני בלהט. "הלכה ציפי חוטובלי לאוטובוס בבית שמש ושירתה את אנשי השמאל שרוצים שלא יהיה פה במדינה מושג של יהדות".

"אני לא עובדת בשירות השמאל", השיבה לו חוטובלי מיידית.

"את אפילו לא יודעת", לא ויתר לה גפני.

מכאן עבר גפני למתקפה ישירה על סיעת הליכוד. "כשתבוא בפנינו האלטרנטיבה, אבוא לגדולי ישראל ואומר להם שתם החיבור לימין", אמר לה.

"ישבת עם אולמרט ולבני", הטיחה בו חוטובלי.

"בחיים לא! בתרגיל המסריח של שמעון פרס, בהוראת הרב שך, נשארנו באופוזיציה והקמנו את ממשלת שמיר שכבר כמעט נפלה".

יום הולדת. הפאנל בכנסת, היום צילום: יום הולדת. הפאנל בכנסת, היום
יום הולדת. הפאנל בכנסת, היום


דרושה ח"כית חרדית

"אבל הייתם בממשלת ברק", הזכירה לו ח"כ ענת וילף, שנכחה בדיון, מ'העצמאות' נשכחות.
"כן, רציתי לומר זאת. ישבנו בממשלה של ברק בלי ליהנות ממנעמי השלטון, רק כדי להאריך את חוק טל, ולברק זכות גדולה על כך. מיד עם פרשת המשחן פרשנו מהממשלה", השיב לה.

אבל חוטובלי שבה לנושא הקודם. "ביהדות התורה אין חברות כנסת", הזכירה לו.

בתחילה, ניסה גפני לומר כי "הן לא רוצות להתדרדר לזה"...בהמשך הבהיר כי מדובר בבדיחה בלבד וכי האמת היא "שאישה חרדית לא רוצה לרוץ לכנסת". ובכלל, המשיך ואמר לה, כמה נשים יש בהנהגת המדינה? בסיעה שלך?

ואז עבר לסיום 'המחץ' של דבריו. "אם נגיד נפרסם מודעה לפיה 'דרושה ח"כית חרדית', לא תהיה היענות למודעה הזו", הבהיר חד משמעית.

הדיון תם, הנוכחים התפזרו. בחוץ פגשתי את גפני ושאלתי אותו: האמנם?

אכן כן, השיב לי. אם תהיה חרדית 'אמיתית' שתסכים להיות ח"כית, אני מוותר על המקום שלי, השיב לי.

מצד אחד הוא עצמו הבהיר תוך כדי דיון כי בניגוד לאשתו, הרי שהוא עצמו אינו מקפיד על אמירת האמת. פוליטיקאי, נו. מצד שני, למה לא לנסות?

ובכן, אם יש מבין הגולשות באתר (חרדיות, דגל התורה) מי שסבורה שהיא מתאימה לתפקיד ח"כית, היא מוזמנת לפנות ונעביר את פרטיה לח"כ הנכבד. רק כדי לשמוע את התירוץ שיגאל אותו מהבטחתו הגורפת...

צפו בוידאו מהפאנל:



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}