כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

אילו שיטות עבודה ייחודיות מפעיל עמרי שרון ב'קדימה'

חודש וחצי לפריימריז ב'קדימה' • ח"כ מ'קדימה' מתנדב להפוך לפרשן פוליטי, ומציג את התרחישים הצפויים ב'יום שאחרי' • ומי קיבל את ברכת הגר"ח קניבסקי?

הסתער. שאול מופז עם אריאל נחום
הסתער. שאול מופז עם אריאל נחום



המתח בקדימה לקראת הפריימריז הולך ומתעצם, ושני הצדדים מפשילים שרוולים לקראת חודש וחצי אינטנסיבי של עבודה.

לכאורה, הקרבות העיקריים כבר מאחוריהם: יש תאריך מוסכם לבחירות (ה-27 לחודש הבא); יש גם מועמדת מוסכמת לעמוד בראש ועדת הבחירות (השופטת עדנה בקנשטיין). לפני כשבועיים התכנסה מועצת קדימה, כדי לאשר את ההסכמות הן על התאריך והן על הרכב ועדת הבחירות. לאחר חילוקי דעות, הסכמות, ושוב חילוקי דעות, הצליחו הצדדים להגיע להבנות - ומאז כבר נפגשה הוועדה לשתי ישיבות עבודה.

אל מטה היו"ר הנוכחית, ציפי לבני, נכנס עמרי שרון (הבן של) כשהוא מביא עמו רוח רעננה של עשייה, כולל שיטות עבודה ייחודיות. אל המטה של המועמד המתחרה לראשות המפלגה, שאול מופז, נכנס אבי דואן, הח"כ הנוסף של קדימה (שנכנס במקום אלי אפללו הפורש), שהסתער אף הוא על המשימות.

היום, במסדרון הכנסת, ניסיתי להפוך לרגע את אחד מחברי הכנסת של 'קדימה' לפרשן פוליטי. ביקשתי ממנו לצייר את התרחישים השונים. איש אינו יודע, כמובן, מה טומן בחובו העתיד, הוא מבהיר לי מראש, אך פרשנות תמיד מתקבלת בשמחה.

הח"כ (המשתייך למחנה לבני) מספר על שיטת עבודה ייחודית שהביא עמו עמרי שרון, ולפיה חלוקת המתפקדים היא לחלקים קטנים של כ-15 חברים, כשבראש כל קבוצה כזו יעמוד רכז שידאג ליום הבחירות עצמו, כולל עריכת רישום של מי עובד, מתי ובאילו שעות ירצה לבוא ולהצביע. הקטע הזה, חשוב להדגיש, חשוב מאוד בכל מערכת בחירות, שכן פעמים רבות מתפקדים נותרים בבית (כך קרה, למשל, עם כ-50% ממתפקדי הליכוד) ולא מאפשרים למצות את הפוטנציאל.

מתפקדים חדשים יבחרו? ציפי לבני צילום: מתפקדים חדשים יבחרו? ציפי לבני
מתפקדים חדשים יבחרו? ציפי לבני


ציפי תפרוש הביתה?

ואלו התרחישים שהעלה בפני, כולם על תקן פרשנות בלבד.

תרחיש ראשון: ניצחון של לבני. במקרה כזה, לדעתו, מופז ואנשיו לא יכללו ברשימה ו'ייצאו בחוץ'. לחילופין, אני מנסה להעלות אפשרות של חבירה לליכוד, אך שנינו מבינים שהליכוד לא ממש הולך לפנות עבורם את שורותיו הצפופות בלאו הכי. לדעתו, לבני תקרא 'הביתה', קרי אל המחנה שלה, לכמה מהחברים שערקו. בין השמות אותם הוא מעלה בפני נכללים יוחנן פלסנר, זבי בילסקי ורונית תירוש.

תרחיש שני: ניצחון של מופז. במקרה כזה, לדעת הח"כ, ינסו וגם יצליחו החברים לשכנע אותה להישאר במפלגה ולהשפיע מבפנים, תמורת הסכם לקבלת תפקיד בכיר בממשלה עתידית. למופז ישתלם להשאיר אותה במפלגתו, שכן נוכחותה תסייע לו להגדיל את מספר המנדטים באמצעות הבאת ציבורים שמופז אינו יוכל לחדור אליהם בכוחות עצמו. אני שבה ושואלת אותו האם לא יתכן מצב בו לבני המאוכזבת עוזבת מיידית את הפוליטיקה ושבה לעשות לביתה. הוא נחרץ בדעה שהדבר לא יקרה.

מעל לפני השטח נראה כי למופז מספר גדול יותר של מתפקדים, אם כי קשה לדעת זאת בוודאות. גם קשה לדעת מי וכמה יממשו את זכותם להצביע ביום פקודה. נקודה נוספת שעלולה להקשות על מופז היא העובדה לפיה מתעקשת לבני להותיר את התקנה הדורשת תקופה של 13 חודשים בין יום המפקד ליום הבחירות. מתפקדים חדשים (ולמופז יש רבים כאלו ובמגזרים שונים, כולל חרדים) לא יוכלו לבחור למועמד לראשות התנועה (הם כן יוכלו לבחור בבחירות הפנימיות). מצד שני, גם ללבני מתפקדים חדשים, וקשה לאמוד כמויות.

עד כאן דיון שעוסק ב'דרך הטבע'. אלא שיש גם ניסים, כמובן, ומתברר שחלק מהחברים לפחות טורח לכתת רגליו אל פתחי גדולי ישראל, כדי לבקש את ברכתם.

ביקור אחד כזה אורגן על-ידי אריאל נחום לח"כ דואן אצל הגר"ח קנייבסקי לבקשת ברכה. נחום ארגן, הברכה ניתנה.
















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}