כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

מבצע 'וייזתא' – לאיתור, מיגור והסרת צעצועים מסוכנים

מבצע 'וייזתא' – לאיתור, מיגור והסרת צעצועים מסוכנים

ביום חמישי הקרוב יקיים משרד התמ"ת כינוס תדרוך והיערכות למבצע אכיפה ארצי נרחב, במסגרתו יפשטו מאות שוטרים ומפקחים על אלפי בתי עסק ברחבי הארץ. במסגרת הכינוס, יעברו חוקרי ומבקרי משרד התמ"ת הדרכה בנושא צעצועים מסוכנים וזאת כדי לעמוד על "חידושי הענף" ושינון ההוראות הקיימות בנושאי בטיחות, תקינה ואופן עבודת יחידת החבלה של המשטרה ומהנדסי מכון התקנים. בין השאר, יוצגו בכינוס דרכי הפעולה למיגור תופעת המכירה והשימוש בצעצועים מסוכנים, הגוברת במיוחד בתקופת חג הפורים ויום העצמאות.

הכינוס, בו ישתתפו עשרות מפקחים ומבקרים ממשרד התמ"ת, כמו גם שוטרים, נציגים ממשרד הפנים וגורמי אכיפה רבים מהרשויות המקומיות, נועד להכין את הקרקע ולהגביר את התיאום בין הרשויות, לקראת המבצע הנרחב והמורכב, במסגרתו צפויים להיתפס עשרות אלפי פרטי צעצועים מסוכנים שיוחרמו ויושמדו, כמו גם מאות מפיצים ובעלי עסקים, כנגדם יוגשו כתבי אישום וצפויים להוביל לקנסות כבדים.

בנוסף, יפיץ משרד התמ"ת בקרב תלמידים והורים עלונים המפרטים את המותר והאסור כולל תצלומים של צעצועים מסוכנים. לצד פעולות ההסברה ייערכו כאמור מבצעי אכיפה והחרמות של הצעצועים המסוכנים מחנויות, מדוכנים וממחסנים. בשנה שעברה נדונו סוחרי בצעצועים מסוכנים שנתפסו, לשמונה חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 5,000 ₪.

משה לביאן, סמנכ"ל בכיר למינהל במשרד התמ"ת: "מטרת הכינוס היא להגביר מודעות בקרב עובדי המשרד, הרשויות המקומיות ובעלי העסק, בכל הנוגע לחשיבות תפיסת צעצועים מסוכנים. אנו מבקשים להזכיר לציבור הרחב להיות ערניים ולהקפיד לבל ירכשו לילדיהם צעצועים מסוכנים וכן תחפושות לפורים שאינם מסומנים כדין ועברו את בדיקת מכון התקנים.

ישראל משען, יו"ר הוועדה הבין משרדית לצעצועים מסוכנים במשרד התמ"ת: "משרד התמ"ת ממשיך לקדם ולפעול למען קיום ההנחיות אשר יבטיחו את שלום ילדינו ואת בטיחותם. כמו כן, הוקם אתר אינטרנט מיוחד במשרדנו ובו פירוט מלא על סוגי הצעצועים המסוכנים.

יעקב מלול, הממונה על מחוז תל אביב: "מבקרים ומפקחים, בליווי שוטרים, יחזרו שוב ושוב לאותם עסקים שסחרו בעבר בצעצועים מסוכנים הצעצועים האסורים בשימוש כמו: זיקוקים, נפצים, חזיזים המכילים חומרי נפץ, תרסיסי שלג שאינם מאושרים על ידי מכון התקנים, סוגי טילים המשוגרים בעזרת חומרי הדף ואבקת שריפה, וכן רובים ואקדחים הדומים בצורתם לכלי נשק אמיתיים, או אקדחים היורים כדורים."

לאתר האינטרנט של משרד התמ"ת (www.moital.gov.il) הועלה דף הסברה מיוחד לנושא צעצועים מסוכנים, בו פירוט של סוגי הצעצועים המסוכנים וכן עלונים ופרסומים המלמדים את כללי הבטיחות החשובים. משרד התמ"ת מפנה את תשומת לבם של ההורים לעניין התחפושות, בעת רכישתם יש לבדוק, אם יש עליהם סימון המעיד כי הן עומדות בתקן הרשמי 562, המבטיח עמידה בתקינה הנדרשת ועמידות התחפושת מפני אש.

ניתן לדווח על העוסקים בהפצה ובסחר של צעצועים מסוכנים, לכל אחד ממחוזות המשרד בירושלים, בתל-אביב, בחיפה ובבאר שבע.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}