כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

בחירות ב'עבודה' • פרץ ויחימוביץ יתמודדו בסיבוב שני

אין חדשות מפתיעות במפלגת העבודה: איש מבין המועמדים לא הצליח לעבור את מחסום הארבעים אחוז • פרץ ויחימוביץ צברו את מרבית הקולות ויתמודדו בסיבוב שני

בחירות ב'עבודה' • פרץ ויחימוביץ יתמודדו בסיבוב שני



לאחר ספירת 97% מהקולות במפלגת העבודה עולה: שלי יחימוביץ' זוכה ל-32% תמיכה, פרץ ל-31%, הרצוג ל-25%, מצנע 12%.

איש מבין ארבעת המועמדים לא עבר את מחסום ה-40%, ובעקבות כך יתמודדו שלי יחימוביץ ועמיר פרץ בסיבוב הבא, שיתקיים ביום רביעי הבא, ה-21 בספטמבר, על תפקיד יו"ר העבודה.

בשעה 10 בלילה נסגרו הקלפיות בבחירות לראשות מפלגת העבודה, אז התברר כי עמרם מצנע זכה באחוזים נמוכים יחסית ונפלט מהמירוץ, כך גם בוז'י הרצוג.

למרות ההפסד, מי שהצליח להפתיע הוא בוז'י הרצוג, שהפרשנים לא צפו לו הצלחה מזהירה, אך הוכיח כי עבודת שטח שקטה ומאומצת מצדיקה את עצמה.

עיקר כוחו התגלה במגזר הקיבוצים ובמגזר הערבי, וכפי שזה נראה כרגע אם היה המגזר הערבי יוצא באחוזים גבוהים יותר להצביע, הרצוג יכול היה להיות המנצח של הערב.

בעוד אחוזי ההצבעה במגזר היהודי עמדו על כ-63%, במגזר הערבי הם עמדו רק על כ-52%. אחוז ההצבעה הכללי עמד על כ-65%, שהם 43,391 בעלי זכות בחירה. בסך הכול הוקמו 171 קלפיות בישובים השונים, כשהם נכונים לקלוט את 66,310 בעלי זכות הבחירה.

במרכז הארץ הצביעו 65.8 אחוז מהבוחרים, בנגב 63.5 אחוזים, בצפון 54.3 ובשרון 68.8 אחוז
מהבוחרים. בקרב המושבים היה אחוז המצביעים הגבוה ביותר - 78.8 אחוז, בקיבוצים - 65.8 אחוזים. במגזר הערבי - 61.2 אחוז ובמגזר הדרוזי 61.8 אחוז. בירושלים הצביעו 63.5 אחוז ובחיפה 69.4 אחוז

תלונות ביום הבחירות

תוצאות אמת יפורסמו כנראה רק בשעות הבוקר המוקדמות.

יום הבחירות לווה במערכת תלונות הדדיות מצד המחנות השונים.

במחנהו של ח"כ עמיר פרץ טענו כי קיבלו טלפונים מאדם שהורה להם להגיע לכנס חירום במטה הבחירות בתל-אביב, כנס שיועד לשעה 18:00 אך לא התקיים כלל. לטענתם, המטרה הייתה לגרום להם לעזוב את השטח.

במטהו של ח"כ יצחק בוז'י הרצוג, התלוננו כי כמה מהמתפקדים שלהם 'זכו' בהודעת סמס לפיה הם אינם זכאים להצביע. הפניה צורפה למספר טלפון בו הושמעה הודעה מוקלטת של ח"כ הרצוג.

בשעות הערב הגיש המטה של ח"כ שלי יחימוביץ', תלונה לאחר שנציגי ועדת קלפי באבו קרינת שבנגב דרשו מנציג שלה לצאת להפסקה. משסירב, הוציאו אותו בכוח מהמקום.

לטענתם, בפרק זמן זה זויפה הצבעתם של עשרות מצביעים 'פיקטיביים'.

כאמור, בסיומו של יום מפרך - במהלכו 'חרשו' כל ארבעת המועמדים את הארץ מקלפי לקלפי - יכולים שלושה מהם, לפחות, להיות מרוצים. גם אם בסופו של דבר, לא יזכו בראשות המפלגה, הם בהחלט עשו 'עבודה יפה'.

מצנע יכול להתנחם בכך שהחל את המרוץ מאוחר מדי, ואולי להתחרט על שלא נענה לפניותיו של הרצוג לפרוש ולהצטרף אליו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}