כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

"אנחנו הכי חכמים" • גפני ומקלב בפני נציגי ה-OECD

הח"כים גפני ומקלב הוזמנו להסביר את הציבור החרדי לנציגי ארגון ה-OCED • "אל תאמינו לתקשורת", הם אמרו, "בואו לבקר - ותיווכחו שהחינוך החרדי הוא הטוב ביותר"

אני חכם? גפני
אני חכם? גפני

במפגש שהתקיים אמש בין יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני וסגן יו"ר הכנסת ח"כ אורי מקלב עם ראשי הOECD-, הציגו חברי הכנסת את עמדתה של היהדות החרדית.

הארגון מהווה את הגוף כלכלי המאגד את מדינות המערב המפותחות, לאחרונה הצטרפה אליה גם ישראל והארגון הפיק מחקר כלכלי עליה.

השניים ניסו להציג לפני נציגי הארגון את אורח חייו של הציבור החרדי, ולדחות את הדימויים שנוצרו, נגד החברה החרדית, בתקשורת.

ח"כ גפני - שפתח את הדיון - אמר כי חשוב שהנציגים הבינלאומיים העוסקים בכלכלת ישראל ובמדיניות הכלכלית והחברתית, ישמעו מכלי ראשון על הציבור החרדי - מנציגיו הרשמיים - ולא יקבלו רק נתונים שונים מגורמים חיצוניים, שאינם מכירים את הציבור החרדי.

הוא הוסיף ואמר, כי למרות שבדו"ח שפורסם על ידי ה OECD, הציבור החרדי והערבי מוזכרים יחדיו, הרי שהציבור החרדי שונה לחלוטין ממגזרים אחרים.

גפני ציין את השנים הרבות בהן לומדים בחורי הישיבה בבהיכלה של תורה ועוסקים בחידוד המוח והמחשבה, כפי שהדבר בא לידי ביטוי הלאה בכל מהלך חייהם.

הוא ציין גם את העובדה שהבנות החרדיות בוגרות החינוך החרדיים מוצלחות בכל התחומים יותר מאשר בציבור הכללי, כפי שהנתונים באים לידי ביטוי במימצאי מחקרי "פיזה" המתפרסמים מעת לעת, ומוכיחים זאת בצורה ברורה.

ח"כ מקלב אמר כי הציבור החרדי משקיע יותר מכל בחינוך ילדיו, והתוצאות הן בהתאם.

"על אף הפערים הגדולים במבני החינוך, במשאבים ובתקציבים לפיתוח בתי הספר ומקומות הלימוד, התלמידים מקבלים את ארגז הכלים הטוב ביותר שיש, ומפתחים ידע ואינטליגנציה גבוהה".

הוא הוסיף ואמר כי יש ביקוש גדול לרישום למוסדות החינוך התורניים גם בקרב ציבור לא חרדי, וזאת למרות הדימוי המופרך המוצג בתקשורת כנגד הציבור החרדי ותכני הלימוד הנלמדים במוסדותיו. "הציבור החרדי מופלה לרעה. אישה חרדית שעובדת, מקבלת כמחצית משכרה של מקבילתה בציבור הכללי".

לאחר ששאלו כמה שאלות, סיכמו ראשי הארגון ואמרו כי הם מכירים בייחודיותו של המגזר החרדי בכל הנוגע לרמת הלימודים וליכולת החשיבה שלו. גפני ומקלב ביקשו כי בכל שאלה שתתעורר יפנו אליהם ולא אל מי שאינו מכיר את הציבור החרדי. "הדיאלוג צריך להיות באופן ישיר עם נציגי הציבור, ולא עם גורמים אחרים", אמרו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}