כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הצעד הבא של יוון להמנעות מחדלות פירעון: הטילה מס רכוש לשנתיים הקרובות

באיחוד האירופי לוחצים על יוון לנקוט צעדים נוספים כדי לקבל את חבילת הסיוע, אשר בלעדיה תגיע לחדלות פירעון בשבועות הקרובים

  • י"ג אלול התשע"א
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

ממשלת יוון הודיעה אתמול כי תחיל מס רכוש חדש שישלים 2 מיליארד יורו (2.7 מיליארד דולר) החסרים במטרות תקציב הממשלה ל-2011 - אותן התחייבה להשלים כדי לקבל את יתרת הסיוע הפיננסי מקרן המטבע הבינלאומית (IMF) ומהאיחוד האירופי.

במסיבת עיתונאים אמר של האוצר היווני אוונגלוס וניזלוס כי הטלת מס הרכוש, שיחול במשך השנתיים הקרובות, הוחלטה בישיבת הקבינט ומגיעה עקב החששות הגוברים כי יוון תכנס לחדלות פירעון בשבועות הקרובים.

"אנחנו צריכים כ-2 מיליארד יורו כדי להגיע למטרות שלנו לשנה זו", אמר וניזלוס, והתעקש כי הממשלה תצליח להגיע ליעדי גירעון של 17.1 מיליארד יורו ב-2011 ו-14.9 מיליארד יורו בשנה הבאה.

"מצאנו משהו שהוא הוגן ושיתקבל בקהילה (...) משהו שיכול לצאת לפועל באופן מהיר, ויניב תוצאות מיידיות", הוא הוסיף. "הדבר היחידי שעונה על כל הדרישות האלה הוא מס רכוש מיוחד".

המס, לפי וניזלוס, ייאסף דרך חשבונות החשמל, יגיע לממוצע של 4 יורו למטר רבוע, והטווח שלו יהיה בין 50 סנט ו-10 יורו - תלוי בשכונת המגורים.

הגזרה החדשה מגיעה כאשר ממשלת יוון נמצאת מותקפת על ידי הציבור המתלונן על מדיניות הצנע, ומצד שני לאור הלחץ המופעל עליה מצד בכיריים באירופה לבצע את הקיצוצים הדרושים כדי שתקבל את המשך חבילת הסיוע.

מוקדם יותר החודש הוקפאו השיחות על המשך חבילת הסיוע ליוון, על רקע הדיון באם יוון זקוקה לנקוט בצעדי צנע נוספים. ללא כספי הסיוע יוון תשאר ללא כסף לשלם לנושיה תוך שבועות, לפי בכירים יוונים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}