כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

גידול של כ-25% במספר התביעות על הפרת פטנטים בתחום המובייל מידי שנה

דו"ח של חברת Lex Machina העוסקת באיסוף מידע על ליטיגצית פטנטים בתחום המובייל, מעלה כי בכל שנה מאז 2006 זינק פי 4 שיעור התביעות על פטנטים בתחום הסלולר

  • י"ג אלול התשע"א
באוגוסט 2011 הוגשו 294 תביעות הפרת פטנט בתחום הסלולר
באוגוסט 2011 הוגשו 294 תביעות הפרת פטנט בתחום הסלולר

תביעה של אפל שהובילה לצו איסור מכירה של הסמסונג גלקסי טאב בגרמניה, רכישת גוגל את מוטורולה מוביליטי תמורת 12.5 מיליארד דולר - על מנת להניח יד על פורטפוליו קניין רוחני הכולל 7,500 פטנטים, ומכירת פורטפוליו הפטנטים של נורטל תמורת 4.5 מיליארד דולר לקונסורציום בראשות אפל ומיקרוסופט. הקיץ עמוס האירועים המשפטיים הוכיח יותר מתמיד עד כמה הפכו הפטנטים בתחום המובייל לנשק יקר במלחמה בין היצרניות בשוק.

המלחמה בין היצרניות גורמת לניפוח שוויים של הפטנטים הטכנולוגיים הרבה אל מעבר ערכם הממשי, מה שיוצר מצב של 'בועת פטנטים' המפרנסת משרדי עורכי דין ו'טרולים' העוסקים בסחר של פטנטים שלא למטרות יצרניות. כעת מקבלת ההנחה הזו בדבר הבועה, חותמת רשמית בדמות דו"ח של חברת Lex Machina, העוסקת באיסוף מידע על ליטיגציה בתחום הפטנטים. לפי הדו"ח, מאז 2006 חל גידול של 25% במספר התביעות מידי שנה על הפרות פטנטים בתחום המובייל, באוגוסט 2011 לבדה הוגשו 294 תביעות על הפרת פטנט, 8% מהן קשורות לתחום הטלפוניה הסלולרית.

מן הדו"ח עולה כי אפל לבדה מעורבת ב-97 תביעות פטנטים תלויות ועמדות. מוטורולה מוביליטי מעורבת ב-38 תביעות פתוחות. בשבוע שעבר התייחס מנכ"ל גוגל לשעבר אריק שמידט למלחמות הפטנטים בוועידת מחשוב הענן DreamForce בסן פרנסיסקו, ואמר כי הפתרון לסחרור המשפטי הוא הוצאת כל הפטנטים שנרשמו בשני העשורים האחרונים לבדיקה במיקור חוץ, על מנת לנפות מתוכם פטנטים שאינם בעלי ערך ובכך להוריד את ערכי השווי הבלתי סבירים של מאגרי הקניין הרוחני.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}