כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

מנכ"לית חדשה למשרד החינוך: דלית שטאובר

ד"ר שמשון שושני פורש מתפקיד מנכ"ל משרד החינוך, ובמקומו מינה שר החינוך את דלית שטאובר, המגיעה מבית ויז'ניצאי • כיצד תתמודד עם פרשת הסמינרים?

סער ומוזס. צילום: יעקב כהן
סער ומוזס. צילום: יעקב כהן

לאחר הודעתו הסופית של ד"ר שמשון שושני על פרישתו מתפקיד מנכ"ל משרד החינוך, החליט שר החינוך, גדעון סער, למנות את דלית שטאובר למנכ"לית הבאה.

שטאובר, המגיעה מבית ויז'ניצאי, החלה את דרכה כמורה וצמחה לתפקיד של מנהלת ומפקחת, וכיום היא מכנהת כמנהלת מחוז מרכז במשרד החינוך. שטאובר נחשבת אשת חינוך וניהול מעולה, וסיכוייה להצליח בתפקיד, תוך כניסה לנעליו הגדולות מאוד של שושני - גבוהים.

בכל הנוגע לחינוך החרדי תצטרך שטאובר להתמודד עם בעיות לא פשוטות של שיבוץ לקוי של תלמידות, ואולי גם פניית הורים לבג"ץ בהמשך. נקווה שהרקע הויז'ניצאי שלה יאפשר לה להוות חלק מה'שדרוג' במשרד החינוך - שדרוג שהחל מאז כניסתו של סגן השר הויז'ניצאי, מנחם אליעזר מוזס, ואשר במהלכו נוצרו קשרים חמים וטובים בין הנהלת המשרד, כולל השר עצמו, לבין סגנו.

עצם העובדה שהמשרד לא כפה את ועדות השיבוץ שלו על המערכת החרדית, היא בהחלט חלק מאותה מגמה. מאז הוראתו המפורשת של הגרי"ש אלישיב שלא לשתף פעולה עם ועדות השיבוץ של המשרד, החליט המנכ"ל שושני לתת לצדדים להסתדר בכוחות עצמם. הוא אמנם זימן מנהלים לשימוע, אך עד כה לא באמת הפעיל את כל כובד משקלו.

המנכ"לית החדשה תצטרך להציג מדיניות גם בנושא סבוך זה, והיא בהחלט נוחתת לתוך סבך לא פשוט.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}