כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

יורגוס פפנדראו: אלחם כדי לשמור על יוון בגוש היורו

ראש ממשלת יוון נאם אמש בסלוניקי • 15 אלף תושבים הפגינו נגד צעדי הצנע

מהומות ביוון
מהומות ביוון

ראש ממשלת יוון, יורגוס פפנדראו, אמר אמש כי הוא יילחם כדי להמנע מחדלות פירעון ולשמור את יוון בגוש היורו. פפנדראו אמר את הדברים בנאום בסלוניקי אתמול בערב על רקע ההתנגדות הגוברת בציבור היווני לגזרות נוספות כחלק מתוכנית הצנע.

העדיפות הראשונה של הממשלה היא "להציל את המדינה מפשיטת רגל ולהשאר ביורו. המשמעות של זה היא קבלת החלטות קשות". הנאום של פפנדראו התקבל במחאות רבות ובהתערבות משטרתית בגז מדמיע לפיזור מפגינים ליד בנייני הפרלמנט.

ביום שישי צנח היורו לשפל של 6 חודשים והתשואות על אג"ח ממשלת יוון הגיעו לשיא של 57% בדאגה כי המדינה קרובה לפשיטת רגל. מחלוקות בין בכירים בגוש היורו מאיימות לפגוע בהשלמת חבילת הסיוע שאושרה ביולי.

4,500 שוטרים גוייסו לשמור על רחבת בנייני הפרלמנט בסלוניקי בזמן ש-15 אלף מפגינים הגיעו למקום, בינהם סטודנטים שהפגינו נגד רפורמות בהשכלה ונהגי מוניות המתנגדים לחוקי רישוי חדשים. המשטרה עיכבה 94 אנשים ועצרה 2.

הממשלה עתה צופה כי כלכלת יוון תתכווץ ב-5% ב-2011, שיעור גרוע מהערכות של קרן המטבע הבינלאומית (IMF) והאיחוד האירופי להתכווצות של 3.8% אותה נתנו ביוני. לאור התחזיות האלה, לא סביר כי יוון תצליח לעמוד ביעדים לגירעון שיגיע ל-7.5% מהתמ"ג ב-2011.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}