כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

דייני בעלזא מתחננים: עצרו טרמפים • חשיפה

צועדים בדרך וחולמים על נהג שיעצור לכם טרמפ? דייני בעלזא איתכם • במכתב מיוחד הם מעודדים נהגים "לגמול חסד ולהסיע הולכי רגל" • אחד החסידים: "תושבי הקריה - התבגרו"

עוצרים טרמפים. צילום ארכיון: פלאש 90
עוצרים טרמפים. צילום ארכיון: פלאש 90

בשורה לתושבי שכונות הצפון בירושלים.

אם אתם עולים במעלה רחוב דורש טוב לכיוון שמגר ורב שפע - לא תצטרכו לעשות זאת ברגלכם הכואבות. כעת יהיה מי שיעצור לכם טרמפ גם אם לא תרימו את היד.

מדובר בקריאה יוצאת דופן המתפרסמת בימים האחרונים על ידי דייני בית הדין מחזיקי הדת דחסידי בעלזא בו הם קוראים לנהגים בירושלים לעצור טרמפים לאנשים המתקשים בצעידה, ובפרט ברחובות קרית בעלזא בירושלים.

במכתב כותבים הדיינים: "הננו בזה לעודד את בעלי כלי רכב לגמול חסד ולהסיע ברכבם הולכי רגל וההולכים באותו כיוון שהם נוסעים.

"ומה גם שרבים מהם הם אנשים מבוגרים ותשושי כח המתקשים בהליכה רגלית בפרט בעליות ומורדות ובמעשה קטן של גמילות חסד יכול האדם לקנות עולמו בשעה אחת, ופעמים רבות אצל בעלי הרכב זה בגדר 'זה נהנה וזה לא חסר'.

"וידוע שהאדמו"ר מהר"א מבעלזא היה רגיל להורות לאנשים שרכשו רכב ובאו לקבל את ברכתו, ביקשם שיעשו חסד ברכבם, כי על ידי כך הם מקיימים מצוות הכנסת אורחים, ועל ידי זה יזכו לשמירה בנסיעתם.

על המכתב חתומים הגאונים רבי שמואל רוזנגרטן, רבי חיים יחיאל רויטמן ורבי חיים צבי שפירא.

אחד מחסידי בעלזא אומר ל'בחדרי חרדים': "המכתב נכתב עקב התבגרות גילם של תושבי הקריה שכבר כוחם אינם במותנם וההליה מהכא להתם מקשה עליהם. בעקבות המכתב, נפתח קמפיין ססגוני בקריה לזרז הנהגים לעצור את רכבם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}