כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הגר"ע יוסף: "אי אפשר לתאר את גן העדן" • צפו

כשידו אוחזת ביד אלי ישי, הקליט הגר"ע יוסף ברכה מצולמת לחנוכת בית הכנסת ע"ש ה'באבא אלעזר' בנהריה • בפנים - מחמאות לרבי דוד ולאלי ישי • וידאו בלעדי

הגר"ע וישי, מתוך הסרט
הגר"ע וישי, מתוך הסרט

הערב (ד) נחנך בית הכנסת 'פקודת אלעזר' בשכונת עין שרה בנהריה לעילוי נשמתו של האדמו"ר רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל.

זמן קצר לפני צאתו של יו"ר תנועת ש"ס, שר הפנים אלי ישי לאירוע, הוא נכנס אל הגר"ע יוסף, כדי לקבל את ברכתו לאירוע.

בתיעוד מצולם, מיוחד ובלעדי, אנו מביאים כאן את דבריו המלאים של הגר"ע, כפי שנאמרו לשר ישי, כשידו של הרב אוחזת בידו.



"בעזרת ה' יתברך זכינו לחנוך הבית הזה ע"ש אותו צדיק נשבג רבי אלעזר אבוחצירה עליו השלום זכר צדיק לברכה, מקומו בגן עדן כמו שאמרו בגמרא "אלעזר זה ראשי תיבות 'עין לא ראתה אלוקים זולתך'.

"אי אפשר לתאר את גן העדן שלמעלה, והוא שמה יעמוד בתפילה על עם ישראל הנמצאים בצרה עם אויבים ששונאים אותנו וסובבים אותנו, שיעמוד בתפילה לפני הקדוש ברוך הוא, שיגן עלינו.

"הקדוש ברוך הוא ישמע תפילת עמו ישראל וכברכת הימים הנוראים יכתוב עמו ישראל בספר חיים טובים, בספר שלום, בספר ברכה והצלחה, בספר יגדיל תורה ויאדירה. בעזרת ה' קווה אל ה', חזק ויאמץ ליבך, וקווה אל ה'".

מכאן עבר הגר"ע לברכה מיוחדת לרבי דוד אבוחצירא, שיזם את בניית בית הכנסת.

"ידיד נפשי הרב הגאון הצדיק רבי דוד אבוחצירה בנם של קדושים, הקדוש ברוך הוא יאריך ימיך בטוב ושנותיך בנעימים, כל מה שאתה עושה ומשתדל להנציח את שמו של אותו צדיק יעמוד לך ולזרעך אחריך הכול בבריאות טובה, נהורא מעליא. אורך ימים ושנות חיים יוסיפו לך.

וכשהוא פונה אל השר ישי אמר הרב: "אני שולח את נציגי הרב רבי אליהו ישי שליח דרבנן, הוא יביא אליכם בשמי... ורבי דוד ידידנו היקר יודע להעריך אותו שבכל ביתי נאמן הוא ועושה כל יכולתו לדרוך בדרכי התורה והמצוות להגדיל תורה ולהאדירה".,
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}