כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הישג: הסמינריסטיות פטורות מביטוח לאומי

יו"ר ועדת הכספים התבשר השבוע כי שר הרווחה נענה לבקשתו • בנות סמינרים מעל גיל 18 תהיינה פטורות מתשלום ביטוח לאומי, כמו בצבא ובשירות הלאומי

עצר את התשלום השערורייתי. גפני. צילום: יעקב כהן
עצר את התשלום השערורייתי. גפני. צילום: יעקב כהן

מי לא מכיר את התופעה? הבת מגיעה לגיל 18, דמי קצבת הילדים מפסיקים להכנס לבנק, התשלומים לסמינר יורדים 'כל חודש', ואז מגיע גם הביטוח הלאומי ודורש את שלו: תשלום חודשי עבור הבת.

מי שנכנס לעובי הקורה של הבעיה הוא יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, שהחליט לעצור את התשלום השערורייתי. לפני מספר שבועות הוא נפגש עם שר הרווחה והשירותים החברתיים, משה כחלון, וניסה להסביר לו למה "זה לא הגיוני".

לדברי גפני, גובה המוסד לביטוח לאומי סכום מלא באופן מיידי כאשר הבת נהיית בת 18, אלא אם כן מתגייסת לצבא או לשירות הלאומי, וזאת למרות שהיא עדיין תלמידה במוסד חינוכי. ההיגיון אומר שכל עוד הבת לומדת בסמינר, היא תהיה פטורה מתשלום כפי שמתבצע בקרב שאר הבנות במדינה כאשר אינן נדרשות לשלם את דמי הביטוח הלאומי מיד בהגיען לגיל 18, והן פטורות מתשלום עד אשר הבת מסיימת את הלימודים בבית הספר.

בפגישה נכחה גם מנכלי"ת הביטוח הלאומי, אסתר דומיניסיני.

שבועות חלפו, והשבוע התבשר גפני כי השר כחלון החליט לשמוע לו ולחתום על תקנות הפוטרות את בנות הסמינרים מתשלום דמי הביטוח הלאומי עד גיל 19.

ותעשו חשבון בכמה כסף למשפחה מדובר, הכפילו את התשלום החודשי ב-12 חודשים, אחר כך במספר הבנות במשפחה...

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}