כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

תג מחיר: רכבים צבאיים הושחתו כתגובה להרס מיגרון

אלמונים פרצו לבסיס הצבאי והשחיתו 13 כלי רכב, עליהם רוססו כתובות נאצה נגד מפקדים ובגנות פינוי המבנים ביישוב מגרון • הצבא יחקור אם חיילים היו מעורבים במעשה

פעולות תג מחיר. לאחר הפינוי במיגרון
פעולות תג מחיר. לאחר הפינוי במיגרון

קו אדום נחצה הבוקר ביחסי צה"ל והמתנחלים, כשבפעם הראשונה, פעולות אלימות במסגרת תג מחיר הופנו לעבר בסיס צה"ל מרכזי.

במהלך הלילה (רביעי) פרצו אלמונים למתחם החימוש שנמצא בתוך בסיס צבאי בחטיבת בנימין בסמוך לישוב בית אל, והשחיתו שלושה עשר כלי רכב. צמיגי גלגלי הרכבים נוקבו וחלונות נופצו. על כלי הרכב רוססו כתובות בגנות ההרס במגרון השבוע, אותו ביצעו בברוטאליות חטיבת בנימין והמנהל האזרחי, בשיתוף משטרת ישראל.

משטרת ישראל פתחה בחקירת האירוע. למקום הגיע צוות זיהוי פלילי שאסף ממצאים מהזירה. ככל הידוע, אין בבסיס סימני פריצה.

עוד בנושא:
מסגד בכפר ליד שילה הוצת • רבה של תקוע, הרב דב פרומן הגיע לבקר ולגנות

בצה"ל רואים אירוע זה בחומרה. עם קבלת המידע אודות האירוע יצר מפקד פיקוד המרכז, אלוף אבי מזרחי, קשר עם מפקד מחוז ש"י של המשטרה, וציין בעקבות האירוע כי "הפניית זעם כלפי קציני צה"ל במטרה להרתיעם מלבצע משימות חוקיות, החלטות ממשלה והחלטות בית המשפט העליון פסול וראוי לכל גינוי". האלוף מזרחי ציין כי בכוונתו, ביחד עם גורמי אכיפת החוק, "לתפוס את האחראים לכך ולמצות עימם את הדין".

גורמים בצה"ל הגדירו את האירוע כראשון מסוגו, מדובר בפגיעה ראשונה מתוכננת של קיצונים בציוד צה"לי. כמו כן הבהירו כי כמעט בלתי אפשרי לחדור לבסיס צבאי כזה מבלי להתגלות, ועל פי ההערכה כי חיילים שיתפו פעולה או אף היו מעורבים בביצוע הפעולה. לכן גם מצ"ח פתחה בחקירה.

מועצת יש"ע מסרה בתגובה כי היא "מגנה בחריפות את הפעולה החבלנית שנעשתה הלילה בכלי רכב צבאיים מבצעיים בשטח בסיס אוגדת יהודה ושומרון. על מבצעי הפשע להסגיר את עצמם מיד לידי המשטרה ועל כוחות הביטחון לפעול בנחרצות כדי לעקור מן השורש את התופעה הנלוזה הזו. זהו פשע מוסרי מהסוג החמור ביותר, שמסב נזק אדיר להתיישבות היהודית ביהודה ושומרון ומנוגד לערכיהם ומצפונם של מאות אלפי הישראלים החיים באזור, הכואבים לא פחות מהפושעים את הרס שלושת המבנים השבוע במגרון".

שר הביטחון אהוד ברק פרסם גינוי למעשה ואמר כי "הפריצה לבסיס והפגיעה בכלי הרכב הם מעשה נקלה של עבריינים שייתפסו בקרוב. מעשי הוונדליזם נגד ישראלים ופלסטינים נועדו לשבש את שגרת החיים ביהודה ושומרון ולגרום להסלמה בתקופה רגישה זו. אני משוכנע כי משטרת ישראל וכוחות הביטחון יתפסו במהרה את העבריינים".

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שאול גולדשטיין, גינה אף הוא בחריפות את השחתת הרכבים בבסיס אוגדת איו"ש, ואמר כי "אם אכן מדובר בפעולת תג מחיר, הרי שמדובר בהמשך פגיעת אנשי תג מחיר בהתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. מעשי מיעוט קיצוני וחסר רסן זה, מהווים פגיעה מתמשכת בערכים היהודיים והציונים".

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, אמרה בתגובה כי "תג מחיר זה כינוי מכובס לפשעי שנאה שמנוגדים לערכים היהודיים והישראליים. הפעולות החדשות נגד צה"ל, אם אכן מדובר בפעולה שנעשתה על ידי ישראלים, היא חציית קו אדום נוסף ומסוכן. פשעי השנאה הללו חייבים להיפסק. מערכות אכיפת החוק חייבות למלא את תפקידן נגד הפעולות האלה וההנהגה בישראל, על מגוון השקפותיה, חייבות לגנות אותן בכל לשון".

גורם בהתיישבות היהודית אמר בתגובה כי "מצער מאוד שנתניהו גורר למלחמת אחים ולעימותים מיותרים גם בתוך הצבא. במקום לעצור את דורית בייניש ושי ניצן ולדרוש אכיפה על כולם, נתניהו נגרר, מכה במתנחלים ומביא לפילוג".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}