כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

תפילין וצעיף אש''ף • מה עובר על הרב פרומן?

מסגד בכפר ליד שילה הוצת • רבה של תקוע, הרב דב פרומן הגיע לבקר ולגנות את ההצתה • הוא אף הצטלם לעיתונות - כשהוא עטור תפילין וצעיף אש"ף • וידאו ותמונות

צילום: אתר qusra.net
צילום: אתר qusra.net

אתמול (ג) ביקר הרב מנחם פרומן, רב היישוב תקוע, במסגד שהוצת בכפר קוצרא. אל הרב פרומן הצטרף בנו וקבוצה מתלמידיו. הרב פרומן גינה את הצתת המסגד והצטלם במקום כשהוא עטור תפילין ועל צווארו צעיף של אש"ף שעליו מתנוססת תמונה של מסגד אל אקצא.

כזכור, בשני לאחר חצות הלילה נהרסו שלושה בתי קבע במיגרון. בעקבות כך, בבוקר שלישי דיווחו ערביי הכפר קוצרא, הסמוך לשילה כי במהלך הלילה הוצת מסגד בכפר.



לדברי תושבי הכפר, אלמונים ניפצו חלונות בקומה הראשונה במסגד והציתו בתוכו צמיגים. בנוסף רוססו על המבנה כתובות בגנות מוחמד, וכן הכתובת "עלי עין ומגרון = צדק חברתי". לא ברורה מידת הנזק שנגרמה למסגד.

בתגובה לפרסום, אמר פעיל הימין איתמר בן גביר, כי "מי שהבעיר תבערה במגרון לא יכול לצעוק את צעקת הקוזק הנגזל ולבוא בטענות נגד מבצעי תג מחיר. מי שהורס בתים וזורק ילדים יחפים מהבית באישון לילה, הוא זה שאחראי לזעם שהתפרץ".

ערביי קוצרא אמרו בתגובה לביקור כי "ביקור כזה שהתקבל בשלום בידי אנשי הכפר משקף על כוונתו של העם הפלסטיני לחיות חיים הגונים מלאי טוב של אהבה ושלום, ללא הכיבוש הציוני. אנחנו לא נרפה בהגנה על האדמות שלנו ועל הרכוש שלנו מול התקפה ציונית", דברי אנשי הכפר.

הרב פרומן מחזיק בתפישת שלום שבמרכזה עומדת ההכרה שבסיסו של הסכסוך היהודי-ערבי הוא דתי, ועל כן רק פתרון דתי שיגיע מאישי דת משני הצדדים יכול להוביל לסופו של הסכסוך. בשל אמונתו זו נפגש עם עם מנהיג חמאס השייח אחמד יאסין, עם יאסר ערפאת, מחמוד עבאס ועם מנהיגים ערבים נוספים. בשנה האחרונה נפגש עם ראש ממשלת טורקיה, רג'ב טאיפ ארדואן, לאחר שפרץ משבר המשט הטורקי לרצועת עזה.

בשנים האחרונות משמש הרב פרומן כאיש הקשר של הממסד הרבני הבכיר בישראל עם ההנהגה הערבית. הוא גם זכה להכרה מיוחדת בציבור הערבי והיה היהודי היחיד שהורשה לנאום בלוויית תושבי שפרעם שנרצחו על-ידי נתן זאדא. לאחר פגיעות במסגדים שאירעו בשומרון בשנה האחרונה יצא הרב פרומן בראש משלחת יהודית אל הכפרים הערביים, והביא לפלשתינים המתגוררים שם ספרי קוראן.























תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}