כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

בין 100 המשפיעים בעולם העסקים: גפני ויעקב אשר

'דה מרקר' מדרג את 100 המשפיעים בכלכלה הישראלית • בעשירייה הפותחת: יו"ר ועדת הכספים משה גפני • גם יעקב אשר נכנס אל הרשימה - בזכות ניהול העיר הצפופה במדינה

משה גפני. צילום: יעקב כהן
משה גפני. צילום: יעקב כהן



מידי שנה מפרסם העיתון הכלכלי "דה מרקר" את רשימת מאה המשפיעים על המשק הישראלי לשנה זו.

בשנים האחרונות הגיע למקום הראשון שוב ושוב - ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת בשל מדיניותו הכלכלית שייצבה את המשק מול הזעזועים במדינות העולם, ובראשם ארה"ב.

השנה, העיתון בחר באזרחי ישראל למקום הראשון במדד המשפיעים - זאת בשל המחאה הציבורית וההוכחה כי אכן האזרחים יכולים לשנות ולהשפיע על סדר היום.

במקום השני נמצא גם הפעם בראש האישים, ראש הממשלה, אחריו שר האוצר, וועדת הריכוזיות הפועלת לעצירת הריכוזיות במשק הישראלי, פרופסור טרכטנברג הממונה כיום על מתווה חדש שיסייע למעמד הביניים והשכבות החלשות במדינה ונגיד בנק ישראל סטנלי פישר.

ההפתעה: במקום התשיעי בעשירייה הפותחת (!) של המשפיעים על המשק הישראלי עומד: יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני.

בעיתון "דה מרקר" מדגישים את פועלו של גפני בתחומים כלכליים ובראשם העברת חוק שישינסקי להגדלת תמלוגי הגז של הטייקונים למדינה, וזאת למרות המחאות והלחצים העזים שהפעילו אלה נגד החוק.

בעיתון מציינים גם את הלחץ הרב שהפעיל גפני, על הממשלה לפעול לעצירת הריכוזיות במשק המובילה לייקור המוצרים ולמונופול בתחומים שונים, ואת הדיונים האינטנסיביים שקיים גפני בנושא יוקר המחיה ומצוקת הדיור.

זו השנה השלישית ברציפות שבה מופיע ח"כ הרב גפני ברשימת מאה המשפיעים של העיתון בו מופיעים כל אלי ההון, הטייקונים והאישים הבולטים והמשפיעים במדינה.

אשתקד הוצב הרב גפני במקום החמישים, הפעם כאמור, על פי העיתון הכלכלי המוביל במדינה, יכולת השפעתו על המשק הישראלי מזנקת, ומובילה אותו לעשירייה הפותחת.

ברשימה המלאה של מאת המשפיעים, מופיעים טייקונים ושרים בכירים בממשלה וכן בכירים במשק הישראלי.

ראש עיריית בני ברק יעקב אשרצילום: ראש עיריית בני ברק יעקב אשר
ראש עיריית בני ברק יעקב אשר


למרות העיר

דמות חרדית נוספת המופיעה בין 100 המשפיעים - הוא ראש עיריית בני ברק, יעקב אשר, שנבחר לאחד מבין 100 המשפיעים במערכת השלטונית בארץ, וכאחד מבין ראשי העיריות המהווים את הקטגוריה מס' 10 במסגרת ציבור המשפיעים.

בין שבעת ראשי העיריות שנבחרו לפורום המכובד הזה, מתוך למעלה מ-250 ראשי עיריות ומועצות מקומיות בארץ, נמצאים רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב; יונה יהב, ראש עיריית חיפה; יעקב אשר, ראש עיריית בני ברק; מוטי ששון, ראש עיריית חולון; שמעון לנקרי, ראש עיריית עכו; אילן שוחט, ראש עיריית צפת ויאיר פרג'ון, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון.

בדברי המבוא לבחירת אישים אלו נכתב, כי בניגוד לתפיסה שהבחירות לכנסת ולממשלה חשובות מהבחירות לרשויות המקומיות, הרי שבפועל המפגש היומיומי של התושב אינו מול השר או המשרד הממשלתי, אלא מול הרשות המקומית, ובסופו של דבר, בניגוד לוועדות הממשלתיות, הכל מתנקז למשרדיהם של ראשי הרשויות המקומיות, והם הפועלים לשפר את החינוך, התשתיות, התעסוקה והשירותים לתושבים.

משימה זו בולטת שבעתיים לנוכח הבירוקרטיה הממשלתית, כאשר דברים רבים תקועים במסגרת זו, וראשי הרשויות המקומיות הם אלו שעליהם ליזום, לתכנן ולקדם את העיריות והמועצות המקומיות.

בהתייחסות ליעקב אשר נכתב, כי עירו הינה הצפופה בישראל, שמצבה הסוציואקונומי קשה, ומסיבה זו יכלה העירייה להתדרדר לעברי פי פחת. אך כיום, מצבה מאוזן, תקציבה השנתי הוא 994 מליון ₪ והיא עומדת בפני פריצת דרך, עם השקת מרכז עסקים ענק על שטח של 600,000 ממ"ר, שיתחרה במגדלי העסקים של תל אביב ורמת גן.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}