כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הפרנק השווייצי קורס בכ-8%

- לאחר שהבנק המרכזי קבע תקרה למטבע מול היורו • הפרנק נחלש ב-8.4% מול היורו לרמה של 1.2139 פרנק ליורו לאחר הודעת הבנק המרכזי

הפרנק השווייצי קורס בכ-8%

הפרנק השוויצי קורס מול מרבית המטבעות העולמיים לאחר שהבנק המרכזי של שוויץ קבע רצפת מסחר של המטבע מול היורו - 1.2 פרנק ליורו. היורו זינק בכמעט 10% מייד לאחר ההודעה - לרמה של 1.2139 פרנק ליורו. הפרנק נחלש ביותר מ-8% גם מול הדולר, לרמה של 0.8515 פרנק לדולר. מול הין נחלש הפרנק ב-6.8%; מול הליש"ט נחלש הפרנק ב-7.2%.

הבנק המרכזי של שוויץ פירסם הודעה לפיה "הערכת היתר העצומה של הפרנק השווייצי מהווה איום חריף לכלכלת שווייץ וטומנת בחובה סיכון להתפתחות דפלציה". הבנק הודיע כי יאכוף רצפה זו בנוקשות, וכי הוא מוכן לרכוש מטבעות זרים בכמויות בלתי מוגבלות לשם כך. כבר מספר שבועות התרבו ההערכות כי הבנק המרכזי של שוויץ יתערב פעם נוספת בשוק המט"ח על מנת למנוע את התחזקות המטבע, הפוגעת ביצואניות בשווייץ.

הפרנק השווייצי צנח לפני חודש מול הדולר והיורו בכ-5% לאחר שסגן נשיא הבנק המרכזי של שווייץ, תומאס ג'ורדן, אמר כי קיימת אפשרות שהבנק יחליט לקבע את הפרנק השווייצי ליורו לזמן קצוב על מנת לסייע לבלום את העלייה בשער החליפין של המטבע המקומי. "כל צעד זמני אשר בסמכותנו שנועד להשפיע על שער החליפין הינו מותר, כל עוד הדבר תואם את מדיניות הבנק המרכזי ליציבות מחירים", אמר ג'ורדן בראיון לעיתון השווייצי "טאגאס אנציגר". דובר הבנק אישר את הדברים.

הפרנק השווייצי התחזק בשנה החולפת ב-31% מול היורו - מהלך המשקף את דאגת המשקיעים מאפשרות של התפשטות המשבר הפיסקלי באירופה. החששות לגבי איתנות היורו, כמו גם חוסנו של הדולר, על רקע הדשדוש בכלכלה האמריקאית, מבריחים משקיעים למפלטים בטוחים יותר. הבנק המרכזי של שווייץ הגדיל את הנזילות בשווקים ובתחילת אוגוסט הוריד את טווח הריבית הבסיסית ל-0%-25% מטווח של 0%-0.75%. למרות זאת, המשיך המטבע המקומי להתחזק.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}