כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

"מגיע לנו איכות חיים כמו ברחביה" • ראיון וידאו מיוחד

סגן ראש עיריית ירושלים, יוסי דייטש, מדבר על הכל • בראיון לרב דוב פוברסקי, הוא מודה כי הבירורקטיה החמירה, מסביר את החוק שיסגור את בתי העסק ומספר על תוכניותיו

דייטש בראיון עם פוברסקי. צילום: בחדרי חרדים
דייטש בראיון עם פוברסקי. צילום: בחדרי חרדים

שעות אחדות לאחר שהצטרף להפגנת בנות 'בית יעקב' ברמות מול בניין עיריית ירושלים שבה הוא עובד – נכנסנו ללשכתו של סגן ראש העיר יוסי דייטש.



קשה לו, לדייטש, להירגע מהמצב. "באנו להזדהות", הוא מדגיש. "לא להפגין. זה מחזה לא נעים שילדות קטנות במקום להיכנס לכיתה בתחילת שנת הלימודים – יושבות בשמש בכיכר ספרא. חורה לנו שיש עשרות כיתות ריקות במוסדות חילוניים בעיר לעומת צפיפות במוסדות החרדיים. עלינו למצוא את הפיתרון".

• סגן ראש העיר – זה תפקיד או תואר?

"זה לא רק תואר. זה תפקיד מחייב. בסבך הבירוקרטיה, עיריית ירושלים גדולה ומסובכת. אז נכון שכשזה מגיע למחלוקות פוליטיות – לתואר אין משמעות כי אתה מגיע כסיעה. אבל ביום יום בצרכי האנשים בתכנון, ארנונה, רווחה ובכל נושא אחר שאזרח ירושלמי נזקק לו – ברור שאם הוא פונה למ"מ או לסגן – האפשרות שלנו רבה יותר לעזור לו מאשר נציג שלא מקבל שכר.

"מצד שני, ייאמר לשבחם של כל נציגי יהדות התורה, שהם נראים יותר מכולם בבניין העירייה ועובדים לילות כימים".

• מדברים על חוק עזר עירוני חדש בירושלים שיסגור את המסעדות בלילות. זה לא יפגע בתושבים הרעבים ובבעלי עסקים?

"המטרה של החוק אחת: המגזר החרדי בירושלים גדל – והמסחר זלג לבתי מגורים. תרבות הצריכה השתנתה ואנשים רוצים לאכול פיצות גם בחצות הלילה. נכון שיש צורך לתת לצעירים מקום לאכול, השאלה מה יותר חשוב. חיי אנשים הפכו לסיוט. ילדים הפסיקו לישון בלילות. ההורים מאחרים לעבודה. יש איזורי מסחר למסעדות. באזורים של מגורים, אם בעל פיצריה ירצה להיות פתוח בלילה – יצטרך לקבל היתר מהעירייה לאחר שתשמע את דעת השכנים. זה הסיפור. צריך לזכור: אנחנו לא רק שליחם של הסוחרים, אלא גם של האנשים".

• יש תחושה שמאז שעיריית ירושלים חילונית – הבירוקרטיה הולכת ומחמירה.

"ברור שהרבה יותר קשה בנושא תכנון ובניה. קשה להשיג הרחבות בניה ומרפסות סוכה. אין לנו רוב בוועדה. אל תשכח שהפסדנו בבחירות. אנו משתדלים – יחד עם ש"ס ויהדות התורה – לעזור בנבכי הבירוקרטיה, אבל לא תמיד אנחנו מצליחים".

• ספר לנו על יוזמות חדשות לשנה החדשה.

"אני מקווה שתנופת הפיתוח בתחום עליו אני מופקד שיפור פני העיר, תמשיך מגאולה ורוממה לבוכרים ובית ישראל. לשנות את הפנים של השכונות. לציבור החרדי מגיע איכות חיים לא פחות מבשכונת רחביה ובית הכרם. במשאבים הקיימים קשה להתמודד. מקווה שנצליח להוביל שינוי".

• במה ההצלחה שלכם תלויה, בסופו של דבר?

"הכל תלוי באחדות שלנו. אם סיעת יהדות התורה על שמונת חבריה תתאחד עם ש"ס – אנו יכולים להיות כוח מכריע בעיריית ירושלים ונצליח לשרת את תושבי ירושלים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}