כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הזהב מתקרב בצעדי ענק ל-2,000 דולר לאונקיה: עלה לשיא של 1,920 דולר לאונקיה

כעת עולים החוזים על הזהב למסירה בדצמבר ב-2.3% ל-1,919 דולר לאונקיה

  • ז' אלול התשע"א
הזהב מתקרב בצעדי ענק ל-2,000 דולר לאונקיה: עלה לשיא של 1,920 דולר לאונקיה

מחיר הזהב זינק היום לשיא של יותר מ-1,920 דולר לאונקיה, על רקע החששות מהחרפת משבר החובות באירופה והאטה בכלכלה העולמית, אשר מבריחים משקיעים למתכת היקרה.

החוזים על הזהב למסירה מיידית נסחרים כעת במחיר של 1,904 דולר לאונקיה, לאחר שמוקדם יותר עלו לשיא של 1,921.15 דולר לאונקיה במסחר האלקטרוני. החוזים למסירה בדצמבר עולים ב-2.3% ל- 1,919.70 דולר לאונקיה, לאחר שמוקדם יותר נגעו בשיא של 1,923.10 דולר לאונקיה. אתמול לא התקיים מסחר בזהב בניו יורק לרגל לייבור דיי.

"לאירופה יש יכולת לגרום למחיר הזהב לעלות, היות שלא נראה שהבעיות ייפתרו בקרוב", אמר דארן היתקוט, ראש חטיבת מסחר באינווסטק בנק באוסטרליה. "אני לא חושב שהמשקיעים משוכנעים בכך שלממשלות אירופה יש את האמצעים הנדרשים ואת הרצון הפוליטי לפתור את המשבר ולעשות את זה בהקדם".

הזהב נמצא בדרכו להשלים שנה 11 ברציפות של עליות, רצף העליות הארוך ביותר לפחות מאז 1920, היות שהמשקיעים מתרחקים ממניות וממטבעות מסוימים.

ביום ראשון ספגה מפלגתה של קנצלרית גרמניה מרקל מפלה בבחירות שהתקיימו במחוז שלה שבצפון מזרח גרמניה. ההפסד הצורב מהווה חוליה נוסף בשרשרת סימנים המעידים על חוסר אמון הגרמנים במדיניות הכלכלית של מרקל בנוגע להסדר משבר החובות באירופה. ההפסד של מרקל מגיע בתקופה בה גוש היורו אינו יציב ומסתמך בעיקר על המדינות החזקות ובראשן גרמניה. חוסר היציבות בשווקים נובע במידה רבה מחשש לחוסר יציבות פוליטית בגוש היורו בפרט ובאיחוד האירופי בכללו, והחשש כי מרקל לא תצליח להעביר את הצעדים הנחוצים ליציבות גוש היורו בפרלמנט העיב על השווקים.

היום יפגשו שרי אוצר מגרמניה, פינלנד והולנד על מנת לדון בדרישת פינלנד לערבויות במסגרת חבילת החילוץ השנייה ליוון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}