כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

ומי ישבץ את הבנות בסמינרים? גלוי ראש • חשיפה

עיריית י-ם החליטה לנצל את השעיית שלושת העובדים מהאגף לחינוך חרדי, ולמנות חילוני לתפקיד הרגיש של שיבוץ בנות בסמינרים • הנציגות החרדית: "זו מלחמה"

עיריית ירושלים. תמונת ארכיון
עיריית ירושלים. תמונת ארכיון

סערה בירושלים: ראש העיר, ניר ברקת החליט למנות, עדיין לא באופן סופי את צחי גולן – חילוני העובד באגף החינוך בעירייה לאחראי שיבוץ תלמידות הסמינרים החרדיים. גולן יתפוס את מקומו של ברוך הלפגוט שהושעה מעבודתו בסוף השבוע האחרון.

ההחלטה, טרם פורסמה באופן רשמי ועדיין לא התקבלה המילה האחרונה בעניין אך היא נבעה ככל הנראה מלחצים של חברי האגף לחינוך בעירייה, המעוניינים לבנות מאחז באגף לחינוך חרדי.

ההשעייה של שלושת העובדים החרדים בסוף השבוע האחרון לתקופה של שלושה שבועות, היוותה הזדמנות מצוינת לאנשי האגף לחינוך, שמיהרו להציב עובדות בשטח ולמנות אדם מטעמם באגף שנשלט עד היום בידי אנשים חרדים.

ברוך הלפגוט, שימש בשנים האחרונות כנציג העירייה בוועדה לשיבוץ הבנות בסמינרים, ולדברי גורמים באגף לולא עבודתו המקצועית בנות רבות היו נותרות בביתן.

גם ראש העיר עצמו הרעיף שבחים על הלפגוט בסיור שערך עם פתיחת שנת הלימודים ביום חמישי בבוקר.

למרות השבחים להם הוא זוכה מקיר לקיר, מעדיף ניר ברקת למנות את גולן לתפקיד הרגיש ולהציב עובדות בשטח. הלפגוט שהושעה לתקופה קצרה עלול למצוא את עצמו ללא עבודה לאחר שמקומו נתפס על ידי אישיות חילונית.

חברי המועצה החרדיים בוחרים בשעה זו למלאות את פיהם מים ולהבהיר בשיחות סגורות עם ברקת ואנשיו כי החלטה כזו היא בגדר חציית קו אדום לו יכולות להיות משמעויות מרחיקות לכת.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "מבחינת פתיחת שנת הלימודים, מדובר בשקר גס והכפשה זולה. אין כל שינוי בעמדת העירייה מבחינת מדיניות בכל הקשור בשיבוץ תלמידות וכי לא נעשה כל מינוי חדש בעניין.

"העירייה רשמה הישג משמעותי בפתיחת שנת לימודים מוצלחת וראויה לכל שבח, באמצעות עבודת מטה נרחבת ופעילות מפורטת שנעשתה במנח"ח, בראשם מערך השיבוץ המוצלח בכל הגילאים. ראש העיר הנחה את הדרג המקצועי לעשות הכל כדי שפעילות האגף לא תיפגע . במקומות ספורים בהן נדרשת השלמת ההיערכות היא מבוצעת בהתאם ללא הפרעה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}