כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הגראי"ל לגר"ש קוק: "תמשיך לקדש שם שמיים" • חשיפה

הגר"ש קוק ואחיו הגיעו אל הגראי"ל כדי להיוועץ על דרכי המאבק נגד 'בית העם' - ונענו: "לא להתייחס להשמצות. תמשיכו לפעול" • ומה התפתח בפרשת ההטרדות של האדמו"ר?

הגראי"ל עם הגר"ש קוק. צילום ארכיון: שלום קורן
הגראי"ל עם הגר"ש קוק. צילום ארכיון: שלום קורן



המלחמה בעיר רחובות סביב הקמת 'בית העם' - בין ראש העיר רחמים מלול ותומכיו, לבין רב העיר הגר"ש קוק ותומכיו - נמשכת בעוצמה.

קבוצת רבנים, ובראשם הגר"ש קוק ואחיו ראש ישיבת 'מאור התלמוד' הגרא"י קוק, הגיעו אל ביתו של הגראי"ל שטיינמן ברחוב חזון איש בבני-ברק, בכדי לשאול בעצתו כיצד לפעול בפרשת הקמת הבניין השנוי במחלוקת.

עוד בנושא:
מלחמה ברחובות • פיצות לאדמו"ר, הטרדות טלפוניות ואיומים ברצח
התפתחות דרמטית ברחובות • הגר"ע לא יחתום נגד מלול
מכתבו של מלול אל הגר"ש קוק: "ליטאים שוטים ואינטרסנטים" • בלעדי
דרמה ברחובות • ראש העיר יצא מכינוס רבנים: רק כשירצחו אותי יירגעו?
רבי דוד לאדמו"ר מקרעטשניף: "מלול שלכם התבלבל?"
רחמים מלול עונה לרבי דוד: "למרות המחאות, אבנה את היכל התרבות"
רחובות: מכתב חיזוק לגר"ש קוק • חשיפה
בית כנסת המינים • ימים חשוכים באו לרחובות

הרבנים דיווחו להגראי"ל על האירועים בעיר, כפי שהם רואים את ההתפתחויות מנקודת מבטם: "הקמת 'בית העם' תגרום לפריצות רבה בעיר", אמרו הרבנים. "זה יגרור חילולי שבת וחייבים לעמוד על המשמר. ראש העיר גייס כמה רבנים לטובתו, ונוצר מצב של חילול ה'. הצד השני לא בוחל באמצעים בכדי להשמיץ אותנו, ובאנו לשאול כיצד לנהוג לעת הזו".

הגראי"ל שמע את הדברים והגיב: "תמשיכו לפעול לשם שמיים. אסור להתייחס להשמצות מהצד השני".

רבני וראשי ישיבת 'מאור התלמוד' אומרים היום - בהתייחס לפרשת ההטרדות של בית האדמו"ר מקרטשניף ושל חבר העירייה מטעם אגו"י - כי החליטו שלא להגיש תביעת דיבה נגד נציג 'אגודת ישראל' בעיר, הרב פנחס הומינר, שטען בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי מישיבת 'מאור התלמוד' הזמינו פיצות ללא הכשר לבית האדמו"ר מקרעטשניף, וכי חייגו לביתו בשעות מאוחרות - טענות, שלדברי הרבנים, אין להם כל ביסוס.

הנהלת הישיבה הגיבה ביממה האחרונה להאשמות וטענה, כי בשיחה שקיימו עם גורמים במשטרה - כך לדבריהם - התברר כי אין כל קשר בין בחורים מהישיבה להטרדות הטלפוניות שבוצעו לבית האדמו"ר.

בתגובה אומר נציג חסידות קרעטשניף בעיריית רחובות, פנחס הומינר, ל'בחדרי חרדים': "יש לי את הטלפון על הצג, ומדובר בטלפון ציבורי מהישיבה. לא אמרתי לא אתמול ולא היום שזה אחד מבחורי הישיבה. אני בטוח במה שאמרתי מאה אחוז".

יצוין, כי הומינר הגיש תלונה במשטרה עם צילום מספר הטלפון - טלפון ציבורי הממוקם בישיבה.

מקורביו של הומינר אומרים גם, כי מפקד המשטרה נפגש היום עם הגר"ש קוק והבהיר לו כי הוא רואה את פרשת ההטרדות בחומרה.

בתגובה לדברי ראשי הישיבה כי החליטו שלא להגיש תביעת דיבה נגד הומינר, אומר מקורב של חבר העירייה: "אין לנו בעיה שיגישו נגדו תביעת דיבה. יש לנו הוכחה מצולמת, שנמסרה למשטרה, כי השיחות בוצעו מהטלפון הציבורי בישיבה".

תגובת משטרת רחובות טרם התקבלה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}