כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

חשש בצה"ל: פריצה המונית של גדר ההפרדה

העתיד אינו מבשר טובות • צה"ל חושש מהפרות סדר המוניות וצעידה של אלפים לעבר גדר ההפרדה • חיל החימוש בשיתוף חברות אזרחיות ערך בדיקה כוללת וחיזוק לרכיבי הגדר

חשש בצה"ל: פריצה המונית  של גדר ההפרדה

בפיקוד המרכז נערכים מפני תרחיש אפשרי של פגיעה בגדר ההפרדה במהלך תהלוכות המוניות והפרות סדר אלימות, האפשריות לקראת ההכרזה על מדינה פלסטינית במהלך החודש הקרוב.

במסגרת היערכות פיקוד המרכז לקראת החודש הקרוב, נבחנה גם האפשרות של פגיעה בגדר, כשבימים אלו פועל הפיקוד לתקינותה ושרידותה במהלך האירועים הצפויים.

לקראת התרחישים הצפויים ביצעו חיילי חיל החימוש של אוגדת איו"ש ביקורת מעמיקה לאורך 430 הקילומטרים של גדר ההפרדה באזור.

במהלך הבדיקות נבחנו תקינות המצלמות וחלקיה המתריעים באופן אוטומטי לכוחות על נגיעות בגדר. במהלך לוקחות חלק גם חברות אזרחיות האחראיות לתקינות ותפעול המערכות, המבצעות בדיקות שגרתיות לצד טיפולים מקיפים לטיפול בהן.

"רצינו לוודא לקראת ספטמבר שכל חלקי הגדר תקינים ומתריעים", אמר גורם בפיקוד המרכז לעיתון "במחנה". כמו כן, במהלך חודש ספטמבר יבצעו באוגדה בחינה יסודית של מוכנות הגדר לקראת החורף, שתכלול איטום המצלמות עליה להגנה מפני גשמים.

במסגרת כלל ההיערכות, נדרשו החברות האזרחיות להגדלת מלאי חלקי החילוף, על מנת לספק מענה תחזוקתי מהיר למקרים של פגיעה בגדר.

"קיים חשש שחלקים המגדר יפגעו במהלך תהלוכות המוניות או הפרות סדר אלימות. נזקי אלקטרוניקה נקודתיים אפשר לתקן במהירות, אבל אם מדובר בנזקים כבדים שמצריכים תיקון של חלקים אחרים בגדר, התהליך לוקח זמן ארוך יותר", אומר גורם בפיקוד.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}