כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

'מאבק רמות': עשרות ילדות לומדות ברחוב

מאבק ההורים נגד גולדקנופף: עשרות ילדות החלו ללמוד ברחוב בשל העברתן לדירה טחובה • פינדרוס: "השעיית העובדים מהעירייה מקשה על הפתרון" • ומה דורשים ההורים?

הילדות ברחוב. צילום: בחדרי חרדים
הילדות ברחוב. צילום: בחדרי חרדים

מאבק הורי התלמידות בשכונת רמות ב' עולה שלב: הורי התלמידות נקלעו למצוקה קשה. מכתב שהגיע לבתי התלמידות בישר כי לילדות הקטנות אין מקום לימודים ראוי לשנת הלימודים שהחלה ביום רביעי האחרון.

כזכור, ביום רביעי, יממה לפני פתיחת הלימודים, קיבלו הורי התלמידות הודעה מרשת הגנים של הרב יצחק גולדקנוף כי בנותיהם לא ילמדו במבנה שנקבע להם מבעוד מועד ברחוב אשכולי אלא יצטרכו להביא את הילדות לדירה קטנה בת 4 חדרים בהמשך הרחוב.

אל המבנה בו היו אמורות ללמוד התלמידות נכנסו תלמידות אחרות. ההורים התנגדו להחלטה והביאו את הילדות ללמוד יחד עם הקבוצה השנייה במבנה הרגיל.

ביום שישי האחרון, הגיעו שוב ההורים למבנה המסודר והחליטו יחד עם ההורים מהגן השני להתאחד נגד החלטת העירייה ורשת הגנים. מנהל אגף החינוך החרדי, איתמר בר עזר הגיע לשטח והודיע להורים שהעירייה תנסה לערוך שיבוץ מחדש של התלמידות.

ההורים, מצידם דרשו את המבנים הריקים שנמצאים בשכונה השייכים ל'אור תורה'. "זהו מבנה שיכול לתת לנו מענה ולתת פתרון לגנים החסרים", אומרת אחת האמהות בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "המבנים הללו היו סגורים ונעולים, ראינו דרך החלונות שאין בהם שימוש. המנהלים של המקום הביאו לשם בנות שירות להראות כאילו הוא פועל".

יצוין, כי גם פתרון הדירה שהייתה אמורה לאכלס את התלמידות ירדה מהפרק, שכן השכנים במקום מאיימים בתביעות משפטיות ומתנגדים לפתיחת הגן אצלם בבניין. "יש לנו הקלטות שהם מאיימים שיביאו כלבים לנבוח על הילדות".

הבוקר (א') הקימו ההורים סככה בסמוך למבנים הריקים וזעמו על העירייה שלא נותנת פתרון למקום לימודים מסודר ובנותיהם נאלצות ללמוד ברחוב. סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך החרדי בעיר, יצחק פינדרוס הגיע למקום וסיפר להורים כי נעשים מאמצים רבים בנושא אך בינתיים אין פתרון למצב.

"העירייה התחייבה לפנות גן שהוא לא אזורי", אומר פינדרוס ל'בחדרי חרדים'. "ברגע האחרון היא הסירה את ההתחייבות שלה. בפועל הילדות הללו לומדות ברחוב ואנחנו פועלים במרץ רב לפתרון".

בתוך כך, פינדרוס מציין כי השעתם של ארבעת עובדי האגף לחינוך החרדי בעירייה בסוף השבוע האחרון מקשה על הטיפול במצוקת ההורים. "כמעט כל האגף לא פעיל", הוא אומר.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "מדובר בשתי כיתות גן בשכונה. העירייה פעלה במישורים שונים להשגת פתרון עד לפתיחת שנה"ל אך בשל בעיות שונות כמו גם אילוצים משפטיים העניין מתעכב. אגף מנח"ח העמיד בשלב זה חלופה אחרת ואנו בתקווה לפתרון מעשי בקרוב מאד".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}