כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

כלכלן בכיר בקרן המטבע: יוון צפויה להגיע לחדלות פירעון בחצי השנה הקרובה

המגעים על חבילת הסיוע ליוון הופסקו בסוף השבוע על רקע מחלוקות לגבי עמידתה של יוון ביעדים

  • ה' אלול התשע"א
מהומות ביוון
מהומות ביוון

יוון צפויה להגיע ל"חדלות פירעון קשה" לפני מארס 2012, כך סבור כלכלן בכיר בקרן המטבע הבינלאומית (IMF) - דיווח "וול סטריט ג'ורנל".

המגעים לגבי חבילת הסיוע ליוון הופסקו בסוף השבוע, על רקע מחלוקות לגבי עמידתה של יוון ביעדי צמצום הגירעון התקציבי, מה שמעלה ספקות מחודשים לגבי יכולתה העתידית לממן את חובותיה וזעזע שוב את שוקי האג"ח באירופה.

"הצד היווני התעקש כי אי עמידתה של יוון ביעדים היא תוצאה של המיתון", אמר גורם המקורב למגעים, והוסיף כי נציגי קרן המטבע, הבנק המרכזי של אירופה והנציבות האירופית אמרו שהמיתון אמנם שיחק תפקיד, "אך יוון באופן כללי לא עומדת בהתחייבויותיה".

שר האוצר של יוון, אוונגלוס וניזלוס, אמר במסיבת עיתונאים ביום שישי, כי המגעים לא הופסקו, אך לדבריו יוון צריכה להימנע מאמצעים נוספים שיחריפו את המיתון המעמיק ביוון.

התשואה על האג"ח הממשלתיות של יוון הגיעה ביום שישי לרמה המצביעה על כך שהמשקיעים חוששים גם הם כי חדלות פירעון של יוון קרובה – התשואה על האג"ח לשנה זינקה ליותר מ-70% והתשואה על האג"ח לשנתיים הגיעה לרמה הקרובה ל-50%.

"אני צופה חדלות פירעון בוודאי לפני מארס, אולי השנה, והיא עלולה להגיע עם הבחינה מחדש של התוכנית", אמר הכלכלן. "הסיכויים לחבילת סיוע שניה הם קלושים".

"חדלות פירעון קשה", כפי שצופה הכלכלן, עלולה לעורר אפקט דומינו, לדחוף בנקים לפשיטת רגל, ולהזניק את התשואות על האג"ח של מדינות נוספות באירופה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}