כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

זיכרון קצר? • לפני כעשור: חצי מיליון נגד הבג"ץ • צפו

ה'הפגנה הגדולה בתולדות המדינה', הכריזו כותרות העיתונים • ההיסטוריה מגלה: הפגנת החרדים נגד הבג"ץ הוציאה למעלה מחצי מיליון לרחובות הבירה • וידאו נדיר

ההפגנה החרדית מול הפגנת יוקר המחיה. עיבוד: בחדרי חרדים
ההפגנה החרדית מול הפגנת יוקר המחיה. עיבוד: בחדרי חרדים



עם כל הכבוד להפגנת המחאה אמש בה השתתפו, בכל רחבי הארץ בין 400 ל-450 אלף איש (תלוי איזה עיתון אתם קוראים או באיזה ערוץ טלויזיה אתם צופים), גם לתקשורת וגם לציבור החילוני יש כנראה זיכרון קצר מאוד.

לא רק שזו אינה "ההפגנה הגדולה ביותר" כפי שמוכתרת הבוקר בכל כלי תקשורת אפשרי, אלא שאם ניקח את כמות האנשים שהיו בכיכר המדינה בלבד, ללא הערים הנוספות, היא רחוקה מאוד מההפגנה הגדולה באמת בתולדות המדינה: הפגנת החצי מיליון נגד בג"צ לפני 11 שנה, בכ"ח שבט התשנ"ט.

בהפגנה השתתפו על-פי כל הערכות, גם של המשטרה וגם של המארגנים, כחצי מיליון איש ולהבדיל מההפגנה אמש: כולם התרכזו במקום אחד: בירושלים. מרח' אגריפס ועד בית ישראל.

אגב, במקביל לאותה הפגנה, התקיימה הפגנת חילוניים בגן סאקר בתמיכה בבג"צ. כמה השתתפו בה? גם על פי הערכות הנדיבות ביותר: 50 אלף איש.

למי שאיזו זוכר, ההפגנה התקיימה בעקבות חוקים אנטי-דתיים, בחסות בג"ץ, שנחקקו בזה אחר זה. הציבור החרדי ראה בבג"ץ את האשם העיקרי ובאחדות שלא נראתה עד אז ומאז, החליטו רבני כל החוגים החרדיים, בהנהגת הרב מנחם פרוש זצ"ל, לצאת להפגנת ענק נגד בית המשפט העליון.




הגודל כן קובע: הפגנת הצדק החברתי מול הפגנת הבג"צ

אתר 'בחדרי חרדים' מגיש קטע וידיאו נדיר מהפגנת החצי מליון:

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}