כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

התפתחות דרמטית ברחובות • הגר"ע לא יחתום נגד מלול

מהפך במאבק בין ראש עיריית רחובות רחמים מלול, לרב העיר הגר"ש קוק • אחרי מפגש עם האדמו"ר מקרעשטניף - הכריע הגר"ע יוסף: "ראש העיר אינו אשם"

האדמו"ר מקרעטשניף בפגישתו עם הגר"ע יוסף
האדמו"ר מקרעטשניף בפגישתו עם הגר"ע יוסף



המלחמה בין ראש עיריית רחובות רחמים מלול למרא דאתרא של העיר הגר"ש קוק, בפרשת פתיחת 'בית העם', רשמה הערב (ה) פרק נוסף: בשעת ערב הגיע במפתיע האדמו"ר מקרעשטניף לשיחה בארבע עיניים עם הגר"ע יוסף, בביתו שברחוב הקבלן בשכונת הר נוף.

על הפרק: ההתפתחויות הדרמטיות בפרשה הסבוכה ברחובות, המאיימת לסחוף ולפצל את כלל הציבור החרדי, והניסיונות להחתים את הגר"ע יוסף על מכתב נגד ראש העיר, רחמים מלול.

עוד בנושא:
מכתבו של מלול אל הגר"ש קוק: "ליטאים שוטים ואינטרסנטים" • בלעדי
דרמה ברחובות • ראש העיר יצא מכינוס רבנים: רק כשירצחו אותי יירגעו?
רבי דוד לאדמו"ר מקרעטשניף: "מלול שלכם התבלבל?" • ויש גלריית ניחומים
רחמים מלול עונה לרבי דוד: "למרות המחאות, אבנה את היכל התרבות"
רחובות: מכתב חיזוק לגר"ש קוק • חשיפה
בית כנסת המינים • ימים חשוכים באו לרחובות

לפי מקורות בבית הגר"ע, קדמה לפגישה מסכת לחצים עזה מצד גורמים ב'דגל התורה', לבל תתקיים הפגישה בין הגר"ע לאדמו"ר - הנמנה על תומכיו של ראש העיר, ועמד לצידו עוד במהלך מערכת הבחירות.

אך למרות הכול, הפגישה יצאה אל הפועל, שכן לנשיא מועצת החכמים היה חשוב לשמוע את שני הצדדים החלוקים בפרשה, זאת לאחר ששמע את דעת רבה של רחובות, הגר"ש קוק.

הגר"ע קיבל את האורח בכבוד רב, והשיחה בין השניים התנהלה בידידות רבה. הגר"ע הזכיר לאדמו"ר את ידידותם רבת השנים: "בזכותכם אני לומד היום", אמר הגר"ע, והזכיר כי בעבר היה זה האדמו"ר שהכיר לו את פרופ' גולן, מי שהתאים לו משקפיים מיוחדות, המאפשרות לו ללמוד.

גם האדמו"ר, מצידו, הדגיש כי למרות המרחק הוא חושב על הגר"ע, וחשובה לו דעתו בנושאים שונים.

"מלול לא אשם!"

במהלך הפגישה גולל האדמו"ר באוזני נשיא מועצת החכמים את תולדות הפרשה. הגר"ע שמע, וסיכם כי "אמנם צריך לעשות הכול כדי שהשבת ברחובות תישמר", אבל לגופו של עניין הבין כי "ראש העיר רחמים מלול אינו אשם במקרה הנוכחי".

לדברי מקורות הקרובים לחסידות קרעטשניף, אם הייתה מחשבה כלשהי לצאת נגד רחמים מלול במכתב כזה או אחר, הרי שאפשרות זו ירדה מעל סדר היום: "הגר"ע לא יחתום נגד מלול", אומרים אותם מקורות לאחר הפגישה. "הרב גם אמר לאדמו"ר למסור למלול דרישת שלום חמה".

מלול, מצידו, ראוי לציין, חשש מאוד, בעיקר מהבחינה הריגשית, ממכתב עליו תתנוסס חתימת הגר"ע.

במהלך הפגישה הוסיף הגר"ע והודה לאדמו"ר, על תמיכת החסידות בש"ס לאורך כל השנים, ועל ההליכה המשותפת בבחירות המקומיות.

יצוין כי בפרשה הסוערת, המפצלת את הקהילה החרדית ברחובות, ניצבים חסידי קרעטשניף, חב"ד והספרדים לצד מלול, בעוד הליטאים פועלים נגדו.





























תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}