כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

ה'חיידר' פתח את שנת הלימודים בעירייה • תיעוד

170 ילדים מת"ת 'תהילה שלמה' בחיפה התייצבו בחצר העירייה כאות מחאה על הבטחות שלא קוימו: "אין לנו מקום ללמוד" • העירייה: "הצענו להם מבנה, אך הם סירבו"

מורה והתלמידים בחצר העירייה, הבוקר
מורה והתלמידים בחצר העירייה, הבוקר



תלמוד תורה 'תהילה שלמה' בחיפה, בו לומדים 170 ילדים, פתחו היום (ה) את שנת הלימודים מול בניין העירייה במחאה על אי-הסדרת מבנה מסודר.

לטענת ההורים, העירייה השמיעה בהבטחות חוזרות ונשנות במשך שנה למתן מבנה מסודר בשכונת 'נווה שאנן' בו מתגוררים התלמידים - אך טרם קיימה.

אחד ההורים מספר כי 20 ילדים נאלצים ללמוד בכיתה של 14 מ"ר, לעומת תלמידי כיתות א' ו-ב' להם לא היה מקום כלל לכיתה.

אם לתלמיד שעלה לכיתה א' סיפרה כי אמש אמרה לבנה הקטן: "אתה עולה מחר לכיתה א', אך לא ידוע איפה עדיין".

דובר ועד ההורים אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "האמנו להבטחות העירייה וראינו במבחן התוצאה שהבטחות לחוד ומעשים לחוד. ציפינו היום שהעירייה תגלה מנהיגות ותבוא לשוחח איתנו, אבל פחדו להסתכל לנו בעיניים".

דובר ההורים מוסיף כי חברי המועצה החרדים עושים מעל ומעבר כדי לפתור את הבעיה: "הם פועלים ממש במסירות הנפש עוד מאז שהחלה לצוץ הבעיה בתחילת שנת הלימודים הקודמת".

בתוך כך, קבוצת קיצונית של פעילים חילונים המתגוררת סמוך לשכונה פעלו נגד פתיחתה של שנת הלימודים בתלמוד התורה המדובר. "אין לנו כלל רצון להתייחס לקבוצה הזו ולא בעניין זה אנחנו נאבקים", אומר הדובר.

בשיחה עם חבר המועצה מיכאל הלפר מיהדות התורה הוא אומר ל'בחדרי חרדים': "מצד העירייה יש רצון אפילו כזה שלא היה בעבר אך אנחנו מסתכלים על מבחן התוצאה וכרגע התוצאה איננה. כנראה שבינתיים יש פער בין הרצון שלנו לרצון העירייה ואת זה אנחנו עושים מאמצים כדי לצמצם".



העירייה מגיבה

מהעירייה נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "לעיריית חיפה פתרונות הולמים עבור כלל התלמידים הדתיים תושבי העיר במסגרת החינוך הממלכתי דתי. אין לצערנו ביכולתה של העירייה למצוא פתרונות עבור בתי ספר עצמאיים בין אם מדובר בבית ספר חילוני כדוגמת 'הראלי' ובין אם מדובר בבית הספר חרדי של החינוך העצמאי כדוגמת 'תהילה שלמה'.

"למרות עובדה זו, ומתוך מודעת למצוקת המקום ולתנאים בהם לומדים הילדים וצורכיהם המיוחדים, ביקשה העירייה להקצות לבית הספר קרקע עליה יבנו מבנים יבילים. משרד החינוך הודיע כי לא יאשר הקמת מבנים מסוג אלו לבתי הספר.

"אז הציעה העירייה להנהלת בית הספר את מבנה בית הספר 'קישון' שהינו מבנה מחודש וממוזג, אולם הצעת העירייה נדחתה על ידי בית הספר".







































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}