כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הבנק המרכזי של ברזיל הוריד במפתיע את הריבית ל-12%

חששות מאינפלציה גררו את הבנק להעלות את הריבית בחמשת הפגישות האחרונות אך כעת פירסם הבנק כי הוא מתמקד בהאטה הגלובלית

  • ב' אלול התשע"א
צילום: בלומברג
צילום: בלומברג

הבנק המרכזי של ברזיל הוריד אמש בהפתעה את הריבית במדינה בחצי נקודת האחוז ל-12% בטענה של "התדרדרות משמעותית" בתחזיות הכלכלה הגלובלית. בכירי הבנק הצביעו 2-5 לטובת העלאת הריבית. הבנק העלה את הריבית כבר חמש פעמים השנה במטרה להלחם בעליות המחירים.

הודעת הבנק העלתה תהיות בנוגע לעצמאות הבנק לאחר שבימים האחרונים קראו מספר בכירים בממשלת ברזיל להורדת הריבית, בינהם ראש הממשלה דילמה רוסף. הבנק מסר בהודעתו כי משברי החוב והצמיחה האיטית של הכלכלות המפותחות בעולם יכולים להשפיע על כלכלת ברזיל.

"לדעתי זו טעות גדולה", אמר טוני ולפון מחברת הפיננסים נומורה. "הם נכנעו ללחץ הפוליטי והעלות של הפעולה תהיה החמרה באינפלציה והדרדרות באמינותו של הבנק המרכזי". האינפלציה בברזיל מגיעה כיום לשיעור של 6.9%.

כדי לרסן את הכלכלה נקט הבנק המרכזי מספר שיטות בשנה האחרונה. בנוסף לחמש העלאות הריבית, הודיעה ממשלת ברזיל בפברואר האחרון כי תקצץ 50 מיליארד ריאל (31 מיליארד דולר) מתקציב הממשלה. בין הפעולות הנוספות שנקטה הממשלה לריסון האינפלציה היו הגדלת דרישות הלימות ההון בבנקים. כלכלת ברזיל, הגדולה באמריקה הלטינית צמחה ביותר מ-7% ב-2010 וצפויה לצמוח ב-5% השנה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}