כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

דרמה ברחובות • ראש העיר יצא מכינוס רבנים: רק כשירצחו אותי יירגעו?

רבנים התכנסו בבית הגר"א רובין כדי להביא להידברות בפרשת 'בית העם' • ראש הישיבה ביקש להסביר, אבל מלול עזב: "שופכים את דמי" • ומי 'הבורר'? רבי פנחס אבוחצירא

רחמים מלול. צילום ארכיון
רחמים מלול. צילום ארכיון



דרמה ברחובות.

פגישת רבנים נערכה הערב (ג) בביתו של הרב אברהם ישראל רובין, ראש בד"ץ מהדרין ורב בית הכנסת פא"י בעיר, יחד עם ראש העיר רחמים מלול בניסיון לגשר בין הצדדים ולהביא לרגיעה בפרשת בניית 'בית העם' במרכז השכונה הדתית.

במהלך הכינוס הקריא ראש העיר מכתב בו טען כי הציבור הליטאי ובראשו המרא דאתרא, הרב שמחה הכהן קוק, שופכים את דמו וכי אף אחד בציבור זה לא רוצה בטובתו. הוא הקריא בפני הרבנים את העובדות שפורסמו נגדו - ושהובאו בפני גדולי ישראל, וטען בפני הרבנים בכינוס, כי אלו הן עובדות שקריות.

בסיום דבריו של מלול, נכנס לביתו של הרב רובין, ראש ישיבת 'מאור התלמוד' ברחובות, הרב אברהם יצחק הכהן קוק, אחיו של רב העיר. הרב קוק אמר למלול כי הגיע על מנת לשבת עמו סביב שולחן אחד, ולנסות להביא בפניוו את כאב הציבור בהקמת 'בית העם' סמוך למוסדות התורה.

אלא שרחמים מלול החליט לצאת מהבית, תוך שהוא זועק: "שופכים את דמי. אתם ארורים. עד שמישהו מהישיבה שלכם ירצח אותי, אתם לא תירגעו כאן בעיר".

מלול עזב, וכינוס הרבנים נמשך בהיעדרו.

הרבנים הספרדים התייצבו לימינו של ראש העיר ומחו נגד המתקפה הקשה שמנהלים נגדו בציבור הליטאי. "לא מובן מדוע אתם נלחמים בו כל-כך ומדוע כבודו בחר להגיע לכאן", אמר הגאון רבי גדעון בן משה לרב קוק, לאחר עזיבתו של מלול.

ברכת צדיק

אתמול (ב) התקיימה עצרת לזכרו של האדמו"ר רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל בבית הכנסת בעיר.

לפני העצרת הגיע רבי פנחס אבוחצירא, בנו של ה'באבא', לבית הרב אברהם ישראל רובין, לשם הגיע גם ראש העיר רחמים מלול. השלושה ישבו במשך שעה ארוכה בניסיון למצוא פשרה ולגשר בין הצדדים.

משם המשיך רבי פנחס לבדו לביתו של רב העיר הגר"ש הכהן קוק, כדי להזמינו לעצרת. בבית המרא דאתרא נכחו גם אחיו, ראש הישיבה, והרב נתן ויינפלד - מרבני הקהילה החסידית ונכדו של הגר"ש וואזנר.

לאחר שישבו בבית הרב קוק, המשיכו הרבנים לעצרת הגדולה, שם נכח גם ראש העיר עצמו.

בשיחה עם רחמים מלול, הוא אומר ל'בחדרי חרדים': : "החלטתי לצאת מהפגישה הערב כדי לא להפריע לדיון, רציתי שהוא יהיה אובייקטיבי, בכל אופן אני ראש העיר".

מלול מספר כי הקריא מכתב באוזני הרבנים: : "הסברתי להם בצורה הכי יפה שכל הסיפורים והעובדות שהובאו בפני גדולי ישראל על-ידי הרב קוק ואחיו ראש הישיבה הם שקריים".

באשר לפגישה עם רבי פנחס הוא אומר: "הרב הבין את התמונה המלאה וראה כי הדברים שפורסמו נגדי לא נכונים. קיבלתי ממנו ברכת צדיק".

בתגובה אמרו עסקני קהילת בני הישיבות בעיר: "לצערנו, שוב הוכיח רחמים מלול כי לא טובת העיר מול פניו, שהרי גם כשמבקשים לקיים הידברות סביב שולחן אחד - הוא נוטש בזעם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 51 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}