כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

השופט מאשר, יגאל עמיר מחפש חברותא

האסיר יוכל ללמוד עם חברותא פעמיים בשבוע • אם יעמוד בתנאים - יזכה להקלות נוספות • הקריטריונים לחברותא: "שיבין דף גמרא בעיון עם פוסקים ומפרשים"

דרוש חברותא. יגאל עמיר
דרוש חברותא. יגאל עמיר

בתום דיון ממושך שנערך היום (ג) בבית המשפט המחוזי, החליט השופט אברהם טל להגדיל פי ארבעה את תדירות המפגשים של הרוצח יגאל עמיר עם האסיר איתו הותר לו ללמוד בכלא.

ההחלטה תפתח פתח להקלות נוספות בתנאי החזקתו.

במהלך הדיון הועלו טענותיהם של נציגי השב"כ והשב"ס, לפיהם יש לבטל את ההחלטה שכן עמיר עשוי לנצל את הקשר עם אסיר נוסף לצורך הפצת משנתו האידיאולוגית האלימה ואף לנקוט באלימות פיזית נגד האסיר.

אריאל עטרי, עורך דינו של עמיר, טען בדיון כי במשך 16 השנים בהן כלוא מרשו אין ולו בדל ראיה לכך שהוא ניסה להפיץ משנה אידיאולוגית אלימה בגלל הבידוד שבו היה ועל כן אין לטענות השב"ס כל בסיס.

עטרי ציין כי לפני 11 שבועות התקיימה הפגישה הראשונה והאחרונה עם אסיר שלמד עם עמיר אך לאחר זמן קצר הוא שוחרר מהכלא ולא נפגש עמו יותר.

בעקבות הדברים, החליט השופט טל כי הוא מגדיל את תדירות פגישותיו של עמיר עם אסיר אחר לפעמיים בשבוע במקום פעם אחת בשבועיים. "חשיבות המפגשים היא בכך שהם סוג של מבחן לראות כיצד הוא מתנהג בחברת אסירים אחרים", אמר השופט.

"אם עמיר יעמוד בתנאים אלו הדבר אמור לפתוח פתח להקלות נוספות בתנאי החזקתו בהפרדה", אמר עורך דינו לאחר הדיון.

יצוין, כי הדרישה של עמיר לגבי האסיר שילמד איתו בכלא היא: "שיבין דף גמרא עם פוסקים ומפרשים כפי שנהוג ללמוד היום בעיון".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}