כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

שימוע אצל המנכ"ל • הסרבנים: מנהלים ספרדיים

הבנות הירושלמיות בוכות בבית? • מנכ"ל משרד החינוך מצא את האשמים באפליה • זימן לשימוע תחת אזהרה מנהלי סמינרים בירושלים - רובם ספרדים

סמינר. צילום: פלאש 90
סמינר. צילום: פלאש 90

שנת הלימודים כבר ממש בפתח, ובמשרד החינוך לא מתכוונים להניח לה להיפתח עם 'בנות שיושבות בבית'. לאחר איומים על סנקציות ושאר מיני קנסות, החלו במשרד בתהליכים המעשיים כדי להביא לכך שהשנה, באופן תקדימי, תיפתח שנת הלימודים עם אפס מקרים של אפליה ועם מאה אחוזים של שיבוץ בנות בסמינרים.

השלב הראשון יצא לדרך הבוקר (ג') עם הזמנה של ארבעה מנהלי סמינרים בירושלים ללשכתו של מנכ"ל משרד החינוך המוערך, הד"ר שמשון שושני, הנמצא עם 'רגל אחת בחוץ' לצערם של כולם, בדרכו לפנסיה לה הוא מייחל זה תקופה ארוכה.

בין המנהלים שהוזמנו לשימוע נמצאים ראשי הסמינרים בנות אלישבע, נוות ישראל (ח"כ ניסים זאב), איילת השחר ונתיב ב"י. שלושת האחרונים סמינרים ספרדיים.

לדברי גורמים בכירים במשרד החינוך נערך השימוע בשל 14 בנות שעדיין לא שובצו בעיר, כולם ספרדיות. על פי השיבוץ העירוני, שקיבל את גיבוי משרד החינוך, אמורות בנות אלו להיות משובצות בסמינרים הנ"ל, אך המנהלים מסרבים לעשות זאת. "העובדה שמדובר גם בשלושה סמינרים ספרדיים מוכיחה שמדובר בפרשה של אי קבלה על רקע דתי ולא על רקע עדתי", מסבירים אותם גורמים.

הם אף מביעים כעס על מכתבו של שר הפנים, אלי ישי, "שכבודו במקומו מונח, אבל הנתונים במכתב מתבססים על המצב ארבעה חודשים לאחור ולא על המצב הנוכחי לפיו רק מעט בנות אינן משובצות".

לדברי אותם גורמים, "התחלנו את התהליך עם 360 בנות לא משובצות. היום, בהערכה הגסה ביותר מדובר ב-40 בנות בלבד. חלקן מבני ברק שם אין נתונים מדויקים כי בתחילה הנושא טופל שם דרך משרד עורכי דין ורק בימים האחרונים עברו הרשימות למשרד החינוך, כך שיתכן שמדובר בהרבה פחות בנות. בביתר עילית הנושא סגור ומסודר, במודיעין עילית מדובר רק על תלמידה אחת שלא שובצה, וגם זה על רקע דתי ולא על רקע עדתי". ישי, מצידו, טוען בתוקף כי הוא מתבסס על נתוני אמת, שהגיעו אליו 'מן השטח'.

במשרד החינוך ממשיכים להבהיר כי הם לא מתכוונים להתערב במקומות בהן נערך השיבוץ באופן עצמאי. "מי שהסתדר בכוחות עצמו, הסתדר ולא יקבל קריאה לשימוע", הם אומרים. בכל מקום בו יחשוב המנכ"ל שיש בעיה הוא יקרא לשימוע, כאשר ארבעת המוזמנים היום הם רק 'הראשונים בתור'.

"זה לא שהמנכ"ל עומד מולם עם אקדח ובסופו של שימוע הוא יירה בראשם", אומרים אותם גורמים, ומסבירים כי מדובר בשימוע במהלכו יכולים המנהלים לשכנע את המנכ"ל שאי קבלת הבנות נובעת מסיבה דתית מוצדקת או אולי מסיבה של חוסר מקום וכך הלאה."המנכ"ל בהחלט ישמע כל אחד מהם ואם יש בעיה אמיתית יבין אותה", הם מסבירים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}