כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

בי"ס המריבה • משרד החינוך ביקש מהמשטרה אבטחה

משרד החינוך מתערב במריבה בין ה'קנאים' לדת"לים על מבנה בי"ס בבית שמש: מצדד בד"לים ודורש לאבטח התלמידות מחשש שה'קנאים' יממשו האיומיהם • צפו בזעקות של הקנאים

מבנה בית ספר. צילום אילוסטרציה
מבנה בית ספר. צילום אילוסטרציה



המריבה בבית שמש בין ה'קנאים' להורים הדתיים-לאומיים הולכת ומסתבכת עם קבלת החלטה במשרד החינוך להתערב בנושא.

גורמים בכירים במשרד החינוך ביקשו היום (ג) מהמשטרה שתקצה כוחות לאבטחת תלמידות בית הספר הממלכתי-דתי 'אורות בנות', הממוקם בבית הספר 'שעלי תורה' בבית שמש, החל מפתיחת שנת הלימודים - מחרתיים, וזאת מחשש שה'קנאים' יממשו את איומיהם ויתנכלו להן.

הפנייה למשטרה התבצעה לאחר שעיריית בית שמש טענה כי אינה יכולה להיות אחראית לשלומן של התלמידות, במידה וה'קנאים' יתקפו אותן.

על פי הנחיית המשרד, אם בית הספר הדתי-לאומי לא יפתח - יוקפאו תקציבי הבינוי של עיריית בית שמש. גורמים בכירים בעיריה הביעו את זעמם על ה'איום', כפי שהם מכנים זאת, או "חצי סחיטה באיומים", עוד כינוי אותו הצמידו לדברי משרד החינוך. "זה לא בסמכותם", הם קובעים נחרצות.

אתמול פרצה תיגרה בשטח בית הספר בין קבוצת הורים ותלמידים דתיים-לאומיים לבין קבוצת 'קנאים', המתגוררים באיזור.

עוד בנושא:
סערה בבית שמש • תיגרה בין חרדים לדת"לים

בעוד החרדים טוענים כי העירייה הבטיחה להם את המבנה עבור תלמוד תורה, טוענים הדתיים-לאומיים כי המבנה הובטח דווקא להם. ה'קנאים' גם מתנגדים, בכל מקרה, כי במקום יתנהל בית ספר לבנות, ולא כפי התכנון המקורי - בית-ספר לבנים.

כוח משטרה נאלץ להפריד בין הניצים, ושטח בית הספר נסגר עד שהדברים יתלבנו סופית. אולם לפי שעה מצדד משרד החינוך בהורים הדתיים-לאומיים.

צפו בוידאו מהתיגרה - באדיבות 'חדשות 2':



גורמים בלתי רשמיים הן במשרד החינוך והן בעיריית בית שמש מנסים להסביר, כי מדובר בפרשה לפיה "כל הצדדים צודקים" ולכן היא מסובכת לפתרון.

מצד אחד, לפני כמה שנים העניק משרד החינוך תקציב מכובד לבניית בית ספר עבור הדתיים-לאומיים, ועיריית בית שמש בראשות ראש העיר דאז דני ועקנין הבטיחה להם אותו חגיגית.

מצד שני, ההקצאה, לדבריהם, עדיין לא נעשתה, שכן מדובר בהליך מורכב של אישור ועדת הקצאות, אישור מליאה, חתימת חוזה מול העיריה ומסירת מפתחות. כך שלדבריהם, למרות שניתנה הבטחה, פיזית וחוקית המבנה עדיין בידי העיריה, שיכולה לתת אותו למי שתרצה. אם לא נקח בחשבון את הצורך למלא הבטחות של קודמך.

מדובר במבנה הממוקם באיזור מגורי קבוצות קנאיות, שלא יאפשרו לשכן בשטח כה קרוב אליהם בית ספר דתי לאומי לבנות, מה גם שלדברי גורמים בכירים בעיריה לא רק הגורמים הקנאיים מתנגדים להקצאה אלא כלל הציבור החרדי השוכן בסמוך למבנה.

"סביר להניח שראש עיר חרדי היה משכיל להבין זאת", אומרים אותם גורמים ומפנים אצבע מאשימה כלפי ועקנין, שלדעתם לא נהג בחכמה.

מצד שני, טוענים גורמים שכנגד, ההבטחה ניתנה ואיש לא התנגד לה בשעתו, "אז על מה קול הצעקה?

במשרד החינוך מביטים על הפרשה כפי שהיא משתקפת מההיבט החוקי, ועל פיו מדובר במקום שאושר כחוק ולכן, לדעתם, אין כל סיבה לשנות את הייעוד המקורי. יחד עם זאת, גורמים במשרד החינוך אמרו לנו כי במידה ועיריית בית שמש בעצמה תצליח להוביל להבנות בין הצדדים הניצים - יתקיים דיון נוסף בעניין, וייתכן שמשרד החינוך לא יכפה את דעתו.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}