כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

ברק: סוללה נוספת של 'כיפת ברזל' תוצב באשדוד

שר הבטחון מבקר בתעשייה האוירית ומבטיח: תוך עשרה ימים תוצב סוללת כיפת ברזל באשדוד • "תוך פחות משנתיים נגיע למצב של 9 סוללות - ואלפי מיירטים"

צילום דובר צה"ל
צילום דובר צה"ל

: שר הביטחון אהוד ברק ערך היום (שני) ביקור במפעל "אלתא" של התעשייה האווירית לישראל, והתייחס למצב הביטחוני בדרום הארץ, עשרה ימים לאחר הפיגוע המשולב באזור אילת.

"אנחנו נמצאים גם היום בערנות גבוהה בדרום, מול פיגוע אפשרי, דומה בחלק ממרכיביו לפיגוע שהיה לפני כ-10 ימים, וגם שם הדריכות גבוהה מאד. אנחנו נחושים בכוונתנו להכות במבצעי הפיגועים, לפעול ככל הניתן ליירט את הפיגוע ואנחנו חוזרים וקובעים שהאחריות היא מעזה, ובעזה. לא רק על הג'יהאד האסלאמי, אלא גם על החמאס ועל כל גורמי הכוח האחרים", ציין השר ברק.

שר הביטחון אמר בביקורו כי בתוך כעשרה ימים תוצב סוללת שלישית של מערך היירוט "כיפת ברזל", להגנה על אשדוד, במקביל לסוללות הפועלות כיום באזור אשקלון ובאר שבע. "אנחנו מתכוונים עד סוף השנה להגיע למצב שבו תהיה לנו סוללה רביעית ושניכנס לתוכנית חירום לאומית, שתביא אותנו תוך פחות משנתיים למצב של 9 סוללות, של אלפים רבים של מיירטים", אמר השר ברק, שציין כי "זה מצב שמשנה מהיסוד גם את ההגנה על אזרחי המדינה, גם את הביטחון של האזרחים, למרות שהם עדיין צריכים מחסות וגם יגדיל חופש הפעולה של הדרג המדיני בכניסה לאירועים, ובעוצמה של המכה לצד השני וביכולת לצאת".

שר הביטחון התייחס גם לכוננות המיוחדת עליה הכריז אמש הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, שהורה לתגבר את כוחות צה"ל הפועלים בדרום רצועת עזה ובגבול עם מצרים, נוכח התרעה ממוקדת לניסיון פיגוע של הג'יהאד האסלאמי באזור.

"כפי שפעלה לפני 10 ימים חוליית הפיגוע, אנחנו מעריכים שהיא איננה היחידה. אנחנו נערכים בכל האמצעים שבידינו, גם כדי לזהות, להגן ולסכל, אם פעולה כזאת תנסה לצאת לפועל ואני חוזר ואומר, המשלחים בעזה - לא יצאו נקיים", ציין שר הביטחון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}