כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

ספיחי משבר הסאב פריים: לאומי הגיע להסדר עם להמן ברדר'ס

ספיחי משבר הסאב פריים: לאומי הגיע להסדר עם להמן ברדר'ס



בנק לאומי מדווח היום כי בהמשך לדיווחים מחודש ספטמבר 2008, בהם הודיע לאומי כי בעקבות קריסת קבוצת בנק ההשקעות ליהמן ברדר'ס, לא הוחזר לבנק סכום של כ-100 מיליון דולר בגין מכירת נייר ערך שהונפק על ידי חברה מקבוצת בנק ההשקעות, מודיע לאומי כי היום התקבלה החלטה של בית המשפט בארה"ב, בהסכמת הצדדים, למחיקת ההליכים המשפטיים שהתנהלו כנגד הבנק בארה"ב על ידי הנאמן של Lehman Brothers Inc, הליכים שהתנהלו כתגובה להליכים המשפטיים שנקט לאומי בישראל למיצוי זכויותיו המשפטיות להשבת הכספים המגיעים לו.

אחרי שהגיע לשורה של הסדרים עם חברות בקבוצת בנק ההשקעות, לפיהם יותר ללאומי לממש את כל העיקולים שהוטלו על זכויות ליהמן ברד'רס בישראל, ולהמשיך ולהחזיק בידו את נייר הערך, הסיר לאומי את ההליכים המשפטיים בישראל, מימש את העיקולים ומכר את נייר הערך בסך כולל של כ-210 מליון שקלים. בגין ההסדרים האמורים ירוויח הבנק כ-130 מליון שקלים (לפני מס).

את המו"מ להשגת ההסדר ניהל מטעם לאומי, המשנה למנכ"ל וראש החטיבה לשוקי הון, פרופ' דני צידון, אשר הסתייע, לאורך כל הדרך בעו"ד אלון יואלי ממשרד קנטור, אלחנני, טל ושות'.

עם זאת, לאחר השלמת ההסדרים בין הבנק לבין החברות מקבוצת בנק ההשקעות, תוותר בתוקפה ותימשך להתברר הוכחת החוב שהוגש על ידי הבנק כנגד LBHI בארה"ב בעניין עסקת מכירת נייר הערך.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}