כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

צלם פפראצ'י יתעד נשים שלא מקפידות על תקנון הצניעות

רבו של כפר חב"ד, הגרמ"ש אשכנזי, דרש ממנהלות המוסדות: להקפיד שהאימהות לבושות כפי התקנון • צלם פפראצ'י מיוחד יתעד כל מי שתפר התקנון - והבעל והאישה יוזמנו לנזיפה

שכולם יקפידו על התקנון. הגרמ"ש אשכנזי. צילום: ארכיון
שכולם יקפידו על התקנון. הגרמ"ש אשכנזי. צילום: ארכיון

האם שיטות הבילוש של הק.ג.ב. ברוסיה הקומוניסטית, הארגון ממנו סבלו חסידי חב"ד כאשר פעלו במחתרת בברית המועצות של עידן 'מסך הברזל', מיושמות בכפר חב"ד?

רבו של הכפר, הגאון רבי מרדכי שמואל אשכנזי, כינס במוצאי-שבת האחרון את כל מנהלות בתי הספר לבנות, התיכון, הגנים ומעונות לאסיפה מיוחדת. הנושא: אי הקפדה על תקנון הצניעות עליו הכריז הרב, מצד חלק מנשות הכפר.

בתום ישיבה ממושכת הודיע הגרמ"ש אשכנזי כי הוא ממנה - החל מפתיחת שנת הלימודים - צלם פפראצ'י מיוחד מטעמו, שינוע ברחבי הכפר ובסמוך למוסדות החינוך, ויתעד את הנשים שאינן מתהלכות לפי התקנון שנקבע.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי לאחר שהרב יקבל את התמונות המרשיעות לידיו, הוא יזמן את הבעל והאשה לשיחת הבהרה ונזיפה.

הרב הזמין, לצד מנהלות בתי הספר גם את כל העובדות במעונות היום, שכן בשעות הבוקר במיוחד מביאות חלק מהאימהות את ילדיהן ללא פיאות.

בנימין ליפשיץ, יו"ר ועד כפר חב"ד, אומר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "הרב אשכנזי כינס - כחלק מהיערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים - במוצאי שבת את מנהלות המוסדות של כפר חב"ד, וביקש להקפיד ולעורר את ציבור ההורים שבאים להכניס את ילדיהם למוסדות - שילכו עם פאה ושרוולים ארוכים, כפי התקנון שקבע הרב וכפי שההלכה דורשת וכפי שתנועת החסידות דורשת. לא מדובר חלילה על בגדים לא צנועים ופרוצים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}