כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הגראי"ל מזועזע: "מלמד רצח באכזריות. זה נורא!"

בשברון לב נשא הגראי"ל דברים אקטואליים בפני תלמידיו • זה נורא ואיום", חזר ואמר • "גם באמריקה, וגם כאן שמלמד רצח בכל האכזריות" • "לאן נגיע?" • בלעדי

"בוודאי תהיה שנה טובה". הגראי"ל בישיבת אורחות תורה. צילום ארכיון: יעקב כהן
"בוודאי תהיה שנה טובה". הגראי"ל בישיבת אורחות תורה. צילום ארכיון: יעקב כהן

בהיכל ישיבת 'אורחות תורה' ברחוב שלמה המלך בבני ברק נערך אמש (א') מעמד סיום מסכת יומא שנלמד בשנה האחרונה ברשת כוללי ערב וכוללי יום שישי שעל-ידי ישיבת אורחות תורה ברחבי הארץ.

מאות מתלמידי ובוגרי הישיבה הגיעו למעמד ויצאו עם ספר שהודפס במיוחד לרגל האירוע - 'מבית לפרוכת' ובו חידושי תורה מאברכי הכוללים על מסכת יומא.

את המשא המרכזי נשא הגראי"ל שטינמן שהקדיש דברים חריפים למקרי הרצח המחרידים שאירעו לאחרונה.

בפתח דבריו עמד הגראי"ל על ימי האלול ואיחל לשומעים שהשנה "בוודאי תהיה שנה טובה".

הגראי"ל הביא בשם רבי ישראל סלנטר שפעם אירע מקרה מיתה פתאומי, והתבטא רבי ישראל שלאחר מקרה כזה - במשך שלושה ימים מותר לוותר על לימוד המוסר. "אין לך מוסר גדול מזה, כי אנשים רואים שאדם מת פתאום וזה נורא ואיום", אמר הגראי"ל.

ראש הישיבה דיבר על ירידת הדורות: "בימינו כבר הורגלנו למיתה פתאומית ועלינו זה כבר לא משפיע.

"ומה שקרה בזמן האחרון - גם בחו"ל, גם כאן בארץ - זה מעשים נוראים . אנחנו רואים שהקב"ה מעורר אותנו. תדעו שזה לא פשוט, לא פשוט. כאלו דברים, זה נורא ואיום, נורא ואיום", חזר הגראי"ל שוב ושוב בשברון לב.

"גם באמריקה המעשה עם הילד, וגם כאן שאיש אחד ירצח בכל האכזריות. ומי? יהודי שומר תורה ומצוות, מלמד אחד מאלעד, מלמד, הלך לעשות כזו רציחה אכזרית".

סיים הגראי"ל: "צריך ללמוד מזה שאם אדם לא יקח את עצמו בידיים לחשוב חשבונו של עולם - מי יודע לאן יגיע. איך אפשר שקורה כאלה דברים - נורא ואיום נורא, ואיום ממש".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}