כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

מריל לינץ': הסבירות של מיתון חוזר בארה"ב עלתה ליותר מ-80%

נתוני המקרו המאכזבים שפורסמו בשבועות האחרונים העלו באופן משמעותי את התחזיות למיתון

  • כ"ו אב התשע"א
מריל לינץ': הסבירות של מיתון חוזר בארה"ב עלתה ליותר מ-80%

הסבירות למיתון חוזר בארה"ב עלתה ליותר מ-80%, בעקבות הירידה בנתונים הכלכליים בשבועות האחרונים - כך דיווח היום ערוץ חדשות הפיננסים CNBC, שציטט חישובים של כלכלני בנק אוף אמריקה מריל לינץ'.

כלכלני מריל לינץ' הזהירו כי דרוש יותר מידע לפני שתועלה תחזית המיתון הרשמית של הבנק, אולם נתוני המקור האחרונים הספיקו כדי להעלות את תחזית המיתון הרשמית של מריל לינץ' לסבירות של 40%, לעומת 35% בתחילת החודש הנוכחי.

בשבועות האחרונים פורסמו מספר נתונים מאכזבים שהצביעו על האטה כלכלית בארה"ב והגבירו את החששות מפני גלישה למיתון חוזר. השבוע דווח כי מדד הייצור בפילדלפיה של הבנק הפדרלי נפל לרמתו הנמוכה ביותר מאז מארס 2009, ובמקביל נפל מדד ביטחון הצרכנים של רויטרס ואוניברסיטת מישיגן לרמתו הנמוכה ביותר מאז מאי 1980. לפי המודל של מריל לינץ', נתוני הייצור בפילדלפיה העלו את הסבירות של מיתון בארה"ב ל-85.7%, בעוד שמדד ביטחון הצרכנים גם הוא שיקף סבירות של יותר מ-80% למיתון.

משרד המסחר האמריקאי צפוי לדווח היום כי התמ"ג של ארה"ב צמח ב-1.1% ברבעון השני של 2011, קצב איטי יותר מהקריאה הקודמת של המשרד, שהצביעה על צמיחה של 1.3% ברבעון השני. בשבוע שעבר עלו תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב באופן בלתי צפוי ל-417 אלף, מעל תחזיות הכלכלנים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}