כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

משהו טוב קורה בתל-אביב • בית דין חדש הוקם

100 שנה לאחר היווסדה, חונכת העיר תל-אביב בית דין חדש לענייני ממונות • בית הדין נועד גם לציבור החילוני • וגם: תיכון חרדי חדש הולך ומתפתח

כינוס בית הדין. צילום: בחדרי חרדים
כינוס בית הדין. צילום: בחדרי חרדים



העיר הכי חילונית בארץ, תתהדר החל מהשבוע הקרוב בבית דין לענייני ממונות. בית הדין לענייני ממונות יפעל בעיר ויעמוד בראשותם ותחת נשיאותם של הגאון רבי ישראל מאיר לאו, הגאון רבי חיים צימבליסט חבר בית הדין הגדול, הגאון רבי משה מאיה חבר מועצת חכמי התורה ורב שכונת יד אליהו , הגאון רבי מרדכי אויערבאך רב קהילת אביר יעקב בעיר והגאון רבי ברוך שרגא – ראב"ד בירושלים ונשיא המרכז לבוררות וגישור על פי ההלכה.

לפני מספר שבועות התכנסו הרבנים חברי נשיאות בית הדין בלשכתו של הרב לאו , שם החליטו להקים את בית הדין לאור הצורך הרב שהורגש בבית שכזה בעיר העברית הראשונה.

הדוברים עמדו בדבריהם על ייחודו של בית הדין בכך שייתן מענה מהיר ומעשי לבאים להתדיין בשעריו תוך עשיית צדק בשקיפות מלאה כלפי הצדדי , מה שיגביר את אמון הציבור במערכת דיני התורה , כשאי אפשר להתעלם מחברי נשיאות בית הדין ששמם הולך לפניהם במומחיותם הרבה בנושאי ממונות.

הרב לאו אמר בדבריו כי השיפוט הרבני בדיני ממונות שהיה בעבר בבית הדין הרבני , נפל בין הכיסאות , והרוצה לסדר ענייניו על פי דין תורה יכול למצוא מענה בבית הדין לממונות ולא יאלץ לפנות לבתי משפט שם דנים על פי החוק האזרחי.

מי שטרח רבות להקמת בית הדין הוא אלדד מזרחי יו"ר המועצה הדתית בתל אביב יפו שאומר ל'בחדרי חרדים' "כי להקמתו של בית הדין לממונות בעיר תל אביב יש חשיבות רבה שמטרתה לעורר את המודעות על חשיבות משפט התורה , ואנו מקווים כי נצליח באמצעות פעילותו של בית הדין לקרב מעגלים נוספים של הציבור לדון על פי ההלכה".

עוד הוסיף מזרחי ואמר "כי לבית הדין נשיאות המורכבת מגדול וחושבי הרבנים והדיינים בארץ , הזוכים להערכה ותמיכה רבה על ידי גדולי ישראל מכל החוגים , ואין ספק כי עובדה זו תגביר את אמונו של כלל הציבור לגווניו במוסד זה".

בנין הסמינר. צילום: בחדרי חרדיםצילום: בנין הסמינר. צילום: בחדרי חרדים
בנין הסמינר. צילום: בחדרי חרדים


הסמינר החדש - תל אביב

בתוך כך, העיר תל אביב מתהדרת בסמינר חרדי נוסף, מלבד סמינר שרנסקי הידוע. הסמינר -"הסמינר החדש - תל אביב" פותח בימים אלו את שנתו השניה.

הסמינר ממוקם במבנה רחב ידיים ברחוב סמולנסקין, הוקם כצורך מתוך הכרה כי יש לתת מענה לקבוצות בעלות דרישות שונות.

"הסמינר החדש תל אביב" ובשמו הקודם "תיכון בית הילד", יוסד בתחילתו כהמשך לבוגרות ביה"ס המפואר והידוע של החינוך העצמאי 'בית הילד' בתל אביב.

הנהלת המוסד פתחה בשנה"ל הנוכחית את הסמינר לקלוט בוגרות בתי ספר יסודיים "בית יעקב" שונים, וזאת לאחר שהסמינר גובש ניהולית וחינוכית על רגליו באופן עצמאי, מבחינה מסויימת ניתן להגדירו כמקבילה לבית החינוך המפורסם בגייטסהד שבבריטניה, בכך שהדגש העיקרי הניתן בו, מופנה לחינוך איכותי וטוב, המכוון להקניית כלים חינוכיים להשתלבות עתידית בתעסוקה, תוך שמירה גאה ובלתי מתפשרת על אורח חיים חרדי.

בראש המוסד אמון על הצד החינוכי הרב נח אורלוויק, שחיבר את ספרי החינוך "משמעת מתוך אהבה" ו"כשושנה בין החוחים" שפורסמו במס' שפות, תוך הדגשת מסרים הנוטעים חינוך אמוני פנימי גאה המושרש בלב הבנות. ליישום מטרה זו את שיעורי היהדות מעבירים רבנים חשובים ומוכרים.

במקביל גיבשה מנהלת הסמינר באמצעות צוות המחנכות והמורות המנוסות לימודים במקצועות נדרשים וישומיים; לימודי בגרות של מתמטיקה, אנגלית, מחשבים ספרות וכדו', וכן שיעורי העשרה רבים נוספים. במקביל אי"ה יוקמו מגמות הקשורות בלימודי בריאות, מקצועות פארא רפואיים, הנדסת מחשבים, טכנולוגיות מתקדמות וכדו'. כל זאת בנוסף ללימוד המקצועות המקובלים הדרושים לקבלת תעודות רשמיות והמשך לימודים גבוהים במקצועות הנ"ל.

הסמינר כולל בתכנית הלימודים שלו גם לימודי שפות, מוזיקה, היסטוריה, חינוך גופני, לצד מסלולי לימוד בעלי אוריינטציה תעסוקתית כתזונה, טיפוח ועוד – וזאת כדי לאפשר לבנות להתפרנס מיגיע כפיהן אחר הקמת בית נאמן בישראל בשעטו"מ, ולהוות נדבך בבית של תורה.

אחד מדגליו של הסמינר הוא היחס החם לצד הכמות הלא גדולה של הבנות, שמאפשר להעניק יחס אישי לכל תלמידה. בהנהלת הסמינר מציינים כי בכוונתם לשמור על אופיו זה של הסמינר גם בעתיד, במטרה לשמר את היחס האישי לכל אחת ואחת.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}