כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

"כיפת הברזל של באר-שבע - איננה" • 'שלושים' לבאבא אלעזר • סיקור מיוחד

בעקבות המצב הביטחוני, התקיימה עצרת מצומצמת בבית רבי אלעזר • רבי דוד בכה: "הרבנית יושבת ובוכה. הילדים ירדו במשקל. כולנו לא מעכלים" • וגם: גלריה מ'השלושים' בביתר

רבי פנחס אבוחצירא בעצרת בביתר, אתמול. צילום: קובי הר צבי
רבי פנחס אבוחצירא בעצרת בביתר, אתמול. צילום: קובי הר צבי



במלאות ה'שלושים' לרצח האדמו"ר רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל, קיימו הערב (ה) בני המשפחה עצרת בבית ה'באבא' ברחוב קפריסין 6 בבאר-שבע.

בשל המצב הביטחוני, בוטלה עצרת הענק, ולעצרת המצומצמת הוזמנו כ-300 איש.

האירוע נערך באולם שמחות, הממוקם מתחת לפני הקרקע בבית הרב. זאת, כדי למנוע בעיות ביטחוניות במקרה של אזעקה או נפילת טיל בעיר.

באירוע השתתפו אדמו"רי המשפחה, הרבנים הראשיים לישראל, רבה של העיר באר שבע - ושורה ארוכה של רבנים ואישי ציבור.

האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא, דודו של רבי אלעזר זצ"ל, פתח את שורת ההספדים - ואמר: "עד לפני הפטירה הדרום ובאר שבע היו על מי מנוחות. והנה מיד אחר שנפטר הצדיק הרשעים התחילו לשלוח אלינו קטיושות וגראדים - הכל כדי לרצוח את עם ישראל, ברוך ה' הקב"ה עוצר בעדם והוא ממש מרחם על עמו.

"הצדיק ראה את הרעה והוא לא רצה להיות נוכח בה. הוא ראה את הקטיושות ואת הגראדים והוא לא רוצה להיות ברעה הזו. אנחנו צריכים לבקש מהקב"ה שהצדיק יכפר על עוונותינו וימסור את נפשו על עם ישראל ובמיוחד על אלו שקרובים אליו המתגוררים בדרום.

"כמו שאמרנו, היו יומיים שלושה קשים וב"ה באה הרגיעה... אם היו מגיבים ומגיבים כמה בעוונות הרבים כמה נפשות וקורבנות היו הולכים... אבל בזכות הצדיק שמסר את נפשו על קידוש ה' אז הרעה לא התפשטה..

"קשה לנו לדבר. קשה לנו לומר. אלו ימים טרופים שבהם אנחנו מבכים מרה על אחד ממשפחתנו הקדושה. איך אדם יראה את מה שהיה ומה שקרה וימשיך בדרכו הסוררת ולא יתן ליבו לשוב לדרכו.

"אם בארזים - רבי אלעזר זצ"ל - נפלה השלבת מה יגידו אזובי הקיר - אנשים פשוטים. לכן כדי שהקב"ה יבטל מעלינו את כל הגזירות הקשות והרעות אנחנו צריכים לשוב ולתקן כי בלי זה חלילה וחס אנחנו עוד נראה דברים קשים יותר, אבל אם אנחנו קמים ומקבלים עלינו עול מלכות שמיים ושבים אל השם אז יהיו בשורות טובות...

"הפטירה הטראגית זעזעה שמיים וארץ. כך נגזר על הצדיק. הקב"ה קיבל את תפילתו של הצדיק למסור את נפשו על קידוש ה'. אני פונה לרבנים ובראשם רבי פנחס שתהיו חזקים כי לא קל להמשיך את הדרך שסללו לנו האבות הקדושים.

"בזכות האבות הקדושים ובזכות הצדיק הקב"ה יזכה אותנו לראות את נבואת ישיעה הנביא מתקיימת. שבעזרת השם נראה את משיח צדקנו גואל אותנו מכל הרשעים ויביא את הגאולה השלימה. אמן".

הקהל בבאר שבע, הערב . צילומים: בחדרי חרדיםצילום: הקהל בבאר שבע, הערב . צילומים: בחדרי חרדים
הקהל בבאר שבע, הערב . צילומים: בחדרי חרדים


"לא הייתה תופעה כזו"

רבי דוד אבוחצירא, אחיו של 'באבא אלעזר', הספיד במשך דקות ארוכות בבכי רב.

הוא התבטא על הקושי לעכל את האסון - וחשף את האבל המשפחתי הכבד: "הזעזוע הקשה לא עוזב את עם ישראל ואת המשפחה - כל העולם הזדעזע.

"הרבנית עד היום יושבת ובוכה בדמעות. הפנים של הבנים חיוורים. הם ירדו במשקל בעקבות המקרה, אחיות שלי מפורקות, הבנות של הצדיק לא מעכלות את האסון. כולנו לא מעכלים.

"מעל 1000 איש היו מבקרים מדי יום במקום הזה. לא הייתה תופעה כזו בכל ארץ-ישראל. דמות כזו, אדמו"ר כזה, לא מצינו אדם כמו הצדיק הזה. יש צדיקים שאתה מתפלא איך מתאימים לדור שלנו? לא לאכול בשר 40 שנה, לא לאכול דברים טעימים, רק לצאת ידי חובה...

"אנחנו מודים לכל אלו שבאו, בראשם הרבנים החשובים. ואלו שלא באו שכרם כפול ומכופל כי הם בצער על כך שהם לא באו".

עצרת השלושים בבית רבי אלעזר, הערב צילום: עצרת השלושים בבית רבי אלעזר, הערב
עצרת השלושים בבית רבי אלעזר, הערב


שומר העיר

הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, אמר: "פטירתו של רבי אלעזר נפלה עלינו כחושך באמצע היום. הברכות והגמילות חסדים שהיה עושה - החשיכו באמצע היום.

"לפני 40 שנה המקום כאן היה מדבר והגיע רבי אלעזר והפך את המקום הזה לקדוש".

הרב מצגר הוסיף: "קשה שלא להרגיש את כיפת הברזל של הבית הזה שחסרה לנו - כיפת הברזל שהייתה כיפה של קדושה, טהרה ושמירת העיניים. הקב"ה נתן כאן את רבי אלעזר כשומרר ומגן על העיר.

"כמו שבבא ברוך תמיד היה אומר שבנתיבות אין נפילות של טילים בזכות הבבא סאלי, כאן בעיר באר שבע כיפת הברזל התכרסמה ואין מי שיגן על העיר.

"נברך את תושבי העיר ובכלל את תושבי הדרום שלא יראו עוד צער".

לילה בלי תנומה

רב העיר באר שבע, הרב יהודה דרעי, אמר: "קשה לי מאד לדבר על האובדן הגדול, על דמות ההוד והדר שלא נמצאת איתנו עוד. זכתה עירנו 40 שנה לדמות מופתית שלא רק הייתה גדולה בפני עצמה אלא הזכירה לנו את דמויות ההוד של משפחת אבוחצירא לדורותיה".

הרב דרעי סיפר כי "בכל יום רביעי בחודש אלול היה נוהג רבי אלעזר להזמין מספר אברכים ללימוד במשך יום שלם. הוא לא היה מקבל קהל באותו יום והיה אומר לאברכים ללמוד עד צאת הכוכבים בתענית דיבור.

"סיפר לי אחד האברכים כי הדלת של רבי אלעזר נותרה פתוחה בגודל של חריץ, והעיד ואמר שראה את הרב יושב כל הזמן ולא קם לרגע אחד ולא מנמנם אפילו לרגע אחד.

"ברוך השם, הצדיק הניח אחריו את בניו הקדושים ובראשם את רבי ברוך. אנחנו מתנחמים בכך שהשאיר בן תלמיד חכם שאני מכיר אותו שנים רבות והוא ימשיך בדרכו".

קובי הר צבי מגיש: גלריה מעצרת ה'שלושים' בביתר עלית















































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}