כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

עשרות אלפי עובדים בוול סטריט יפוטרו בחודשים הקרובים

הבנקים מתמודדים עם אווירה רגולטורית חדשה, וכמעט כל אחד מהם מתכנן לקצץ אלפי עובדים בחודשים הקרובים • HSBC הודיע כי יקצץ 3,500 משרות, במורגן סטנלי צפויים לפטר אלפים

  • כ"ה אב התשע"א
עשרות אלפי עובדים בוול סטריט יפוטרו בחודשים הקרובים

הסתיו הקרוב מבשר את בואו של גל פיטורים גדול בבנקים בוול סטריט ובבריטניה. היות שהתחזיות למצבן של ארה"ב ואירופה הולכות ונהיות עגומות יותר ויותר, והבנקים מתמודדים עם אווירה רגולטורית חדשה, הם צריכים להגדיל את הונם ולהתחזק, וכמעט כל אחד מהם מתכנן לקצץ אלפי עובדים בחודשים הקרובים.

UBS

היקף הקיצוצים עד כה עד כה: לא ידוע. החטיבות שנפגעו: עובדי IT, בנקאות השקעות, ניהול נכסים וניהול עושר. היכן הקיצוצים: שווייץ ובכל העולם. מספר העובדים שצפויים להיות מפוטרים: 3,500. הסיבה לקיצוצים: הבנק טען כי קיצוצי הוצאות הם הסיבה העיקרית לפיטורים; הבנק מקווה לחסוך 2 מיליארד פרנק שווייצי.

בנק אוף אמריקה

היקף הקיצוצים עד כה עד כה: לא ידוע. החטיבות שנפגעו: בנקאות ההשקעות, המסחר וככל הנראה חטיבות נוספות. היכן הקיצוצים: ארה"ב. מספר העובדים שצפויים להיות מפוטרים: מעל ל-10,000, מתוכם 3,500 ברבעון הנוכחי. הסיבה לקיצוצים: הליך התייעלות שנקרא "פרויקט BAC החדש"

HSBC

היקף הקיצוצים עד כה עד כה: 700 משרות בחטיבת הקמעונות של הבנק בבריטניה ביוני. החטיבות שנפגעו: קמעונות, חטיבת כרטיסי האשראי וככל הנראה חטיבות נוספות. היכן הקיצוצים: אירופה וארה"ב. מספר העובדים שצפויים להיות מפוטרים: 30 אלף. הסיבה לקיצוצים: קיצוצי הוצאות והתייעלות; הבנק מתכנן לגייס 3,000-4,000 עובדים בשווקים מתעוררים

רויאל בנק אוף סקוטלנד

היקף הקיצוצים עד כה עד כה: לא ידוע. החטיבות שנפגעו: בנקאות ההשקעות. היכן הקיצוצים: בריטניה ואולי גם במדינות נוספות. מספר העובדים שצפויים להיות מפוטרים: 2,000. הסיבה לקיצוצים: הבנק עדיין משלים את שילובה של חטיבת ABN אמרו, הבנק ההולנדי שרכישתו כמעט הובילה את RBS לקריסה.

גולדמן סאקס

היקף הקיצוצים עד כה עד כה: לא ידוע, הקיצוצים התרחשו בתחילת יולי. החטיבות שנפגעו: ככל הנראה בחטיבת המסחר במניות. היכן הקיצוצים: 230 בניו יורק; 1,000 ברחבי ארה"ב. מספר העובדים שצפויים להיות מפוטרים: 1,000 עד סוף השנה. הסיבה לקיצוצים: מסמכים שהבנק הגיש למשרד העבודה של מדינת ניו יורק טענו כי מדובר בסיבה "כלכלית", אך לאחרונה דווח כי גולדמן סאקס מתכנן גם להוסיף 1,000 משרות בסינגפור בעתיד הקרוב.

ברקליס

היקף הקיצוצים עד כה עד כה: 1,400. החטיבות שנפגעו: ברקליס קפיטל וחטיבת הצרכנים בבריטניה. היכן הקיצוצים: בריטניה וברחבי העולם. מספר העובדים שצפויים להיות מפוטרים: 3,000. הסיבה לקיצוצים: קיצוצי עלויות לאחר שרווחי חטיבת בנקאות ההשקעות נפלו ביותר מ-25%

דויטשה בנק

היקף הקיצוצים עד כה: לא ידוע, אך נערכו קיצוצים ביוני. החטיבות שנפגעו: מקור מקורב לבנק אמר לביזנס אינסיידר כי לפחות חמישה בכירים בבנק פוטרו. על כל סוחר בכיר שפוטר, פוטרו עשרה אנשים בתפקידים זוטרים. היכן הקיצוצים: ניו יורק, וככל הנראה במקומות נוספים. מספר העובדים שצפויים להיות מפוטרים: לא ידוע. הסיבה לקיצוצים: לדברי לארי מקדונלד מחברת מקדונלד אדוויזרי, מדובר בירידה ברווחיות ומצד שני עליה בהיקף הבונוסים. בנוסף, מקור בבנק סיפר לביזנס אינסיידר כי דויטשה בנק גייס 80% מהמתמחים שערכו אצלו קורס בקיץ.

קרדיט סוויס

היקף הקיצוצים עד כה: לא ידוע, אך נערכו קיצוצים ביוני. החטיבות שנפגעו: מניות, אג"ח, פיננסים, החטיבה התפעולית, בנקאות ההשקעות. היכן הקיצוצים: ברחבי העולם. מספר העובדים שצפויים להיות מפוטרים: 1,500-2,000. הסיבה לקיצוצים: חלק מתוכנית התייעלות.

סיטי

היקף הקיצוצים עד כה: 200. החטיבות שנפגעו: מרכז התקשוב של סיטי קנדה. היכן הקיצוצים: לונדון. מספר העובדים שצפויים להיות מפוטרים: 200-300. הסיבה לקיצוצים: מכירת חטיבת מאסטרקרד.

מורגן סטנלי

היקף הקיצוצים עד כה: מעל ל-300. החטיבות שנפגעו: ברוקרים, ניהול עושר, אג"ח ומניות. מקור אמר לביזנס אינסיידר כי הבנק צפוי לפטר גם בכירים בחטיבת המחקר עד סוף השנה. היכן הקיצוצים: ניו יורק ומקומות נוספים. מספר העובדים שצפויים להיות מפוטרים: אלפים. הסיבה לקיצוצים: סמנכ"לית הכספים של מורגן סטנלי אמרה כי הבנק מנסה לשפר את יעילות חטיבת הברוקרים.

לוידס

היקף הקיצוצים עד כה: 28 אלף מאז 2009. החטיבות שנפגעו: ברחבי החברה. היכן הקיצוצים: ברחבי העולם. מספר העובדים שצפויים להיות מפוטרים: 15 אלף ברבעון הבא. הסיבה לקיצוצים: לוידס מתמודד עם בעיות נזילות קשות. הקיצוצים הם גם חלק מתוכנית ארגון מחדש כדי לאפשר לממשלת בריטניה למכור את הנתח שלה בבנק.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}