כ"ב חשון התשפ"ה
23.11.2024

עליה של 20% במספר הקשישים שנהרגו ב-2010 לעומת 2009

בעקבות התאונה בחיפה, בה פגעה נהגת קשישה בשני הולכי רגל אומר מנכ"ל אור ירוק: "המדינה חייבת להשקיע יותר בתשתיות מותאמות לקשישים"

רכב הקשיש שנסע נגד כיוון התנועה באיילון
רכב הקשיש שנסע נגד כיוון התנועה באיילון

מדו"ח שמפרסמת עמותת אור ירוק עולה, כי בין 2009 ל-2010 חלה עליה מדאיגה של 20% במספר הקשישים שנהרגו בתאונות דרכים בישראל - 75 קשישים, בני 65 פלוס נהרגו ב-2010 לעומת 63 ב-2009. עליה זו גדולה מהעלייה בסך כל ההרוגים בדרכים בשנים אלה, שעמדה על 12%. בנוסף, חלה עליה של 8% במספר הקשישים שנפצעו קשה בתאונות דרכים ב-2010 לעומת 2009. מידי שנה נהרגים, בממוצע, 77 קשישים בני 65+ וכ-290 נפצעים קשה. מרבית ההרוגים בתאונות דרכים (60%) מקרב הקשישים הם הולכי רגל.

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק:"אין מקום לנטילת רישיונם של קשישים באופן גורף. יש לבחון כל מקרה לגופו. נטילת רישיון נהיגה לאדם מבוגר משמעותה פגיעה בעצמאותו, בביטחונו העצמי ובאיכות חייו. ישנם קשישים שאינם יכולים לנהוג בשל מצבם הבריאותי. במקרים אלה על רופא המשפחה לדווח למכון הבריאות והתחבורה, אשר יזמנו את הקשיש לבדיקת כשירות נהיגה. אולם, אין מקום להחלטה גורפת להפסיק נהיגתם של קשישים".

"המדינה חייבת להשקיע יותר בתשתיות מותאמות לקשישים", מוסיף אבואב, "בייחוד ליד בתי אבות, דיור מוגן או מוסדות רפואיים, להוסיף מעברי חצייה מוסדרים במקומות אלו, ולהאריך את משך הזמן של האור הירוק ברמזור להולכי רגל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}