כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

י-ם: בכירים חיללו שבת בהכנות למופע

תושבים המתגוררים סמוך לגן סאקר בבירה שפשפו עיניים בתדהמה בשבת האחרונה • בכירי העירייה חיללו שבת בהכנות למופע שנערך במוצ"ש • נשמע מוכר?

הופעה. צילום אילוסטרציה
הופעה. צילום אילוסטרציה

חילול שבת המוני בחסות עיריית ירושלים?

בגן סאקר התקיימה במוצאי השבת האחרונה הופעה לציבור החילוני בעיר. מאות אנשים הגיעו למקום בצאת השבת, אך על-פי עדויות התושבים באזור, ההכנות למופע נעשו בשיאה של השבת.

לטענת התושבים, כבר בשעות הצהריים ניתן היה לראות את מפיקי האירוע - ובהם בכירים בעיריית ירושלים - מחללים שבת לצורך האירוע.

סגן ראש העיר, יצחק פינדרוס, שיגר מכתב חריף לראש העיר ניר ברקת בו הוא דורש לזמן את הגורמים הקשורים במופע ולהעמיד אותם על חומרת העניין.

"לצערי אין זו פעם ראשונה שתקלה כה חמורה מתרחשת בבירת ישראל עיר הקודש - חילול שבת בפרהסיא בחסות עיריית ירושלים", כתב פינדרוס.

"אבקשך לזמן בדחיפות את גורמי המקצוע הרלוונטיים מאגפי העירייה ומחברות הבת של העירייה - להעמיד אותם על חומרת העניין ולדרוש מהם את האחריות לקיום הנהלים המקובלים בעיר מזה שנים רבות, תוך שמירה על הסטטוס-קוו מתוך כבוד הדדי וסובלנות בין כל גווני האוכלוסייה בירושלים עיר הקודש".

יצוין, כי בקרוב צפויים אירועים דומים בבירה - והחשש גדול, שכן נראה כי פעם אחר פעם מבטיח ברקת לכבד את רגשות הציבור הדתי והמסורתי בעירו, אך שוב שוב מופר הסטטוס-קוו ביד גסה.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "מכתבו של הרב פינדרוס התקבל אצל ראש העיר. העניין ייבדק לעומק ותינתן תשובה ישירות לפונים, לא באמצעות התקשורת".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}