כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

קדאפי מסתתר ומתראיין: "אלחם ואמות מות קדושים"

מתחמו המבוצר של שליט לוב נכבש אך מועמר קדאפי נעלם והחיפושים אחריו נמשכים • בראיון טלפוני לתחנת רדיו מקומית אמר "אני נחוש להלחם ולנצח או למות בקרב"

קדאפי מסתתר ומתראיין: "אלחם ואמות מות קדושים"

החיפושים אחרי שליט לוב המודח, מועמר קדאפי, נמשכים בדחתנות. ובינתיים עלה הלילה (יום ד') מועמר קדאפי לשידור בתחנת רדיו מקומית בטריפולי, והבהיר כי הוא נחוש לנצח או למות בקרב.


אכזבה בלוב • הבנים של קדאפי בורחים מהסורגים
היסטוריה בלוב • המורדים השתלטו על ארמונו של קדאפי

שליט לוב הוסיף כי ההחלטה לסגת ממתחם באב אל-עזיזיה בבירה הייתה מהלך טקטי, וכניעתו רחוקה.

המורדים הבהירו כי מועמר קדאפי יועמד לדין בלוב, לפני שיועבר לבית הדין הפלילי הבינלאומי, שם הוא מבוקש בגין פשעים נגד האנושות. דובר מטעם המורדים השוהה במצריים הבהיר: "אנחנו נחושים ללכוד את קדאפי ולהעמיד אותו לדין בלוב לפני שיישפט בבית הדין הפלילי".

במקביל, דווח כי הכוחות הנאמנים לקדאפי שיגרו טילי סקאד לעבר המורדים בעיר מיסרטה ופתחו במתקפה גם בעיר אג'לאט שליד טריפולי.

מוסא איברהים, דובר מטעמו של קדאפי, שעלה גם הוא לשידור יחד עם קדאפי, אמר כי כוחות הביטחון מוכנים להילחם במורדים במשך חודשים ואפילו שנים.

הוא הזהיר שיהפכו את לוב ל"הרי געש, לבה ואש". הדובר, מוסא איברהים, הוסיף כי כוחות הביטחון לכדו ארבעה בכירים מקטאר ואחד מאיחוד האמירויות.

המורדים משערים שהרודן מסתתר במחילות תת קרקעיות בטריפולי או שנסוג לעיר הולדתו סירת, שבין טריפולי לבנגזי, בה מתבצרים נאמניו האחרונים כשבידיהם מצבורי נשק. א
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}