כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

ביש"ע זועמים: מד"א הפך לאנטי-ישראלי

הסכם שנחתם בין מד"א לארגון 'הצלב האדום' מחייב להסיר את סמלי המגן דוד מהאבולנסים • במד"א החלו בהחלפת השילוט ובהתנחלויות זועמים • מד"א: "שינוי כיתוב כללי"

האמבולנס ללא הסמל מגן דוד; צילום מועצת יש"ע
האמבולנס ללא הסמל מגן דוד; צילום מועצת יש"ע

ארגון ההצלה הלאומי 'מגן דוד אדום' מתכוון להסיר את סמלו מכל האמבולנסים היישוביים והמועצתיים המופעלים ביהודה ושומרון, ולהחליפו בסמל אחר שאינו נושא את שם הארגון.

ארגון מגן דוד אדום התחייב לצלב האדום להסיר את סמל ה'מגן דוד', בחוזה שהחלו ליישם לפני שבוע.

החוזה נחתם בכדי לזכות בכבוד ובהטבות של החברות בצלב האדום. מתוקף ההסכם נאסר על מד"א לפעול מחוץ לקו הירוק. בתמורה לסעיף השנוי במחלוקת, זוכה מד"א ביוקרה של ארגון הומניטארי בין-לאומי, בונוס של מיליון וחצי דולר בשנה ויחסי ציבור בעולם.

בסעיף המדובר בחוזה נכתב "מזכר ההבנות מחייב את הפסקת פעילות מד"א בגדה המערבית. שתי התנועות הסכימו כי האחריות לשירותים שנותנת מד"א בהתנחלויות שנמצאות בתחום אחריות הסהר האדום תועבר לגוף שאינו מד"א".

בימים האחרונים החלו מועצות ויישובים ביהודה ושומרון לקבל פניות ממד"א המבקשות להביא אמבולנסים לסימון מחדש. באחד המקרים, אמבולנס מקרית ארבע שנמסר לתיקון תקלה, שב עם הסימון החדש, שכאמור, אינו כולל את הסמל המוכר והידוע של הארגון אלא סמל אחר, וללא כל סממן המזהה את הרכב עם שירותי ההצלה הגדולים במדינה.

ביהודה ושומרון מופעלים כ-60 אמבולנסים ע"י מתנדבים בשיתוף היישובים והמועצות, והם המיועדים לסימון מחדש.

מועצת יש"ע פנתה אמש (ב') במכתב לכל הרשויות המקומיות והאזוריות ביהודה ושומרון, בו היא מתריעה על כוונתה של מד"א ואף על השימוש שנעשה בדרכי ערמה, וביקשה מהן לא לשתף פעולה בשום צורה עם המהלך הפוליטי הבוטה.

ממד"א נמסר בתגובה: "מגן דוד אדום פועל בכל מדינת ישראל, ומעולם לא התחייב שלא לפעול ביהודה ושומרון. למגן דוד אדום ישנן 12 נקודות הזנקה ביהודה ושומרון, בהן הוא משקיע באמבולנסים ממוגני ירי. מד"א פעל, פועל ויפעל ביהודה ושומרון כפי שפועל הוא כיום - עם אותם האמצעים ואותם הסמלים, כמו בתל אביב חיפה ובאר שבע ללא שום שינוי.

"מדובר על שינוי הכיתוב של "אמבולנסים ישוביים" בכל הארץ, ממטולה ועד אילת - אמבולנסים שמופעלים ע"י רשויות מקומיות, וכן גם המשכורות והאחזקה משולמות ע"י הרשויות ולא ע"י מד"א. כמו כן גם כתבי ההתחייבות על הפינוי באמצעות אותם אמבולנסים משולמים לרשויות/לישובים ולא למד"א.

"הוחלט כי מד"א לא יכול להמשיך ולהכיל את הסמלים שלו על אמבולנסים מסוג זה, אשר אינם בתחום אחריותו, ועל כן הוחלט שהם יישאו את סמל הישוב לו הם משתייכים, לצד סמל הרפואה הבינלאומי שכולל בתוכו מגן דוד. סמל המגן דוד התנוסס וימשיך להתנוסס בלבן על כל אותם אמבולנסים!

"אין מדובר בהחלטה בלעדית ביחס לישובי יהודה ושומרון, ובוודאי שלא להתקפלות מול ארגונים כאלה ואחרים. אנו שבים ומדגישים כי אנו ממשיכים ונמשיך לפעול עם אותם הסמלים ואותם הכיתובים, ואותה מתכונת הפריסה הקיימת היום.

ההסכם השערורייתי, שנחתם בז׳נווה בשנת 2005, מעניק ריבונות מלאה ובלעדית לסהר האדום הפלסטיני ביהודה ושומרון ובמזרח ירושלים ואוסר על פעילות מד״א באזורים אלה. "הורדת סמל הארגון מן האמבולנסים ביו״ש היא רק 'קצה הקרחון', מסביר דיין. לדבריו, "הפלסטינים לא צריכים ללכת לאו״ם. מד״א כבר העניק להם מדינה בגבולות 67 ובירתה ירושלים. זהו הסכם בעל משמעויות מדיניות מרחיקות לכת ודינו להתבטל לאלתר".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}