כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

בהסתדרות מתנגדים לשימוש בכרטיס נוכחות ביומטרי

ההנחיה הגיעה לאחר שהמועצה המקומית גני תקווה וגופים נוספים החליטו לחייב מתן טביעת אמצע על שעון הנוכחות

  • כ"ג אב התשע"א
בהסתדרות מתנגדים לשימוש בכרטיס נוכחות ביומטרי

ההסתדרות הנחתה באחרונה את העובדים המסונפים אליה להתנגד להחתמת כרטיס נוכחות באמצעות הטבעת אצבע. ההנחיה יצאה לאחר שהמועצה המקומית גני תקווה, בדומה לכמה ארגונים אחרים, החליטה שהחל מספטמבר הקרוב, עובדיה יידרשו לתת טביעת אמצע (חתימה ביומטרית) על שעון הנוכחות בעת ההגעה למקום העבודה ובעת היציאה ממנו.

מנהל חטיבת עובדי הרשויות המקומיות בהסתדרות, עו"ד גיל בר-טל, שיגר בימים אלה לוועדי העובדים העתק של פנייה שהעביר בשבוע שעבר למנכ"ל המועצה המקומית גני תקווה, שרון עזריאל, שבה הוא קבע כי "דרישת המועצה ליטול טביעות אצבע מן העובדים באופן חד-צדדי וחרף התנגדותם, היא בגדר פגיעה לא מידתית בפרטיות העובדים". בר-טל נימק את ההתנגדות בכך שמדובר ב"מידע אישי שאין מקום להעבירו לידי המעסיק או לצדדים שלישיים".

לטענת בר-טל, טענתם של מעסיקים רבים, לפיה הטבעת אצבע חוסכת בלאי ואובדן הכרטיס, "אינה מקובלת עלינו, מכיוון שהיא אינה שקולה לפגיעה אנושה בפרטיותו של העובד המתבטאת בחשיפת נתוניו האישיים ביותר".

עוד הוא אומר כי הזכות לפרטיות היא זכות יסוד חוקתית המעוגנת בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו ובחוק הגנת הפרטיות. "אתם מבקשים להפר זכות חוקתית זו באמצעות חשיפה של נתוניהם הביומטריים של העובדים", הוא טוען בפנייתו לעזריאלי. בר-טל מוסיף שההסתדרות תכריז על סכסוך עבודה ותאשר פתיחה במאבק לכל קבוצת עובדים שהמעסיק יחייב אותה בהטבעת אצבע לצורך הכנסת שעון נוכחות ביומטרי.

בתגובה מסרה המועצה המקומית גני תקווה: "קיבלנו החלטה על התייעלות במחלקת כוח אדם ושכר, שיביא לשיפור הדיוק בדיווחי השכר, באמצעות שדרוג תוכנת הנוכחות של העובדים. במסגרת תשרוג התוכנה, כל יחידות הקצה של המועצה המקומית, ייכנסו למערך נוכחות ממוחשב, המועצה תעמוד בכל דרישות או תקנות הגנת הפרטיות שדורש החוק. שינוי זה אינו פוגע בשכר או בתנאי העסקתם של העובדים וגם אינו פוגע בזכויות הפרט שלהם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}