כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

ביהמ"ש: רשת הגנים תשלם רבבות ש"ח לגננות מפוטרות

הסוף להתעמרות • בית המשפט הורה לרשת הגנים של אגודת ישראל לשלם עשרות אלפי שקלים לעובדות מפוטרות • סעיפי התשלום: הלנת דמי פיצויים, קיצוץ שכר ודמי הבראה

אילוסטרציה, צילום: פלאש 90
אילוסטרציה, צילום: פלאש 90



בית המשפט פסק היום (ב) שעל רשת הגנים של אגודת ישראל לשלם עשרות אלפי שקלים ל40 גננות מפוטרות.

רשת הגנים תשלם לכל אחת מהתובעות תוספת של עשרות אלפי שקלים, בגין הלנת דמי פיצויים ועל התקופה בה קוצץ שכרן ללא הסכמתן.

תחילת הסיפור כאשר רשת הגנים הודיעה למפקחות ולגננות הבכירות כי כחלק מתהליך הבראה ושיקום, יקוצץ שכרן ב10% לתקופה של 18 חודש.

חלק מהגננות קיבלו את הגזירה בשתיקה והאחרות קיבלו תוך הבעת מחאה, אלו גם אלו ידעו שאין ברירה ובכדי להשאיר את המסגרת ממנה הן מתפרנסות, על כנה, עליהן לקבל את הדין. אלא שרשת הגנים השאירה את משכורתן המקוצצת גם אחרי עבור התקופה המסוכמת.

לאחר תקופה, שוב פנתה הנהלת רשת הגנים אל המפקחות והגננות הבכירות בגזירה חדשה - גם היא במסגרת הבראה ושיקום. הפעם אמרה הגזירה לבחור בין העסקה בשכר 'מינימום' או פיטורין בתנאי פיצויים מוגדלים. אם כי רובן שוכנעו לבחור באופציית הפיטורין כאשר את דמי הפיצויים קיבלו הגננות באיחור של שנים וללא ההגדלה המובטחת.

הגננות באמצעות ב"כ עוה"ד משה אוסדיטשר תבעו 'דמי הלנה' על עיכוב תשלום הפיצויים, תבעו את השבת עשרת האחוזים שקוצצו משכרן בכפיה וכן דמי הבראה כנדרש בחוק.

לעומתן טענה רשת הגנים, כי החוק המחייב דמי הבראה אינו נוגע להם וכי עשרת האחוזים שקוצצו, קוצצו בהסכמה.

פסק דין מפורט

בית המשפט סבר וקיבל את דברי רשת הגנים כי מצבה הכספי קשה ולכן לא אישר תביעות נוספות שהגישו התובעות כל אחת כהבנתה. בגין דרך הפיטורין ותוספת הגדלת פיצויים שהובטחה, זאת על אף שבית המשפט קובע כי הגננות הוכיחו את אמיתות דבריהם בגין הבטחת הפיצויים המוגדלים - הבטחה שהוכחשה על ידי רשת הגנים, בפני בית המשפט.

פסק הדין הינו פרטני במיוחד עד לרמת פירוט סכום זכייתה של כל תובעת (כ40) בפני עצמה.

התביעות אותן קיבל בית המשפט כוללות עשרת אחוזים שקוצצו לגננות בכפיה, דמי הלנה על דמי הפיצויים ששולמו באיחור של שנים - בערך של 25% לכל שנת הלנה (מעל ל3 שנות הלנה) וכן דמי הבראה כנקבע בחוק.

בפסק הדין הארוך והמפורט מציינת השופטת הדס יהלום, כי הנתבעת מנסה 'לאחוז את המקל משני צידיו' כהגדרתה, מאחר והיא מנסה לפטור עצמה מתשלום דמי הבראה בטיעון של אי קיום הסכם קיבוצי מחד, והתאמת תנאי וסעיפי השכר לנקבע עבור עובדי ממשלה מאידך.

כמו"כ קבע ביהמ"ש, כי כל הסכומים בהם זכו התובעות יוצמדו לשיעורי המדד והריביות במשק החל מיום פיטוריהן בשנת 2007.

















































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}