כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

גפני מכחיש: יהדו"ת לא תמכה בגירוש מגוש קטיף

גפני מתנער מהעובדות ובתגובה לכתב תביעה שהוגש נגדו הוא טוען: "יהדות התורה מעולם לא תמכה בתוכנית ההתנתקות מגוש קטיף" • מסמך ההגנה המלא - בפנים

גפני מכחיש: יהדו"ת לא תמכה בגירוש מגוש קטיף
ישראל ברדוגו



תביעתן של שתי משפחות, ממפוני גוש קטיף, נגד ח"כ משה גפני, בשל תמיכת מפלגתו בתוכנית ההתנתקות, זוכה הבוקר למענה מפורט מצידו.

כזכור, פנו ארבעה אנשים לבית הדין לדיני ממונות ולבירורי יוחסין בראשות הרה"ג אברהם דוב לוין שליט"א בהאשמה בנושא ההתנתקות.

גפני מגולל את צערו הרב על כך שבמשך שנים נאלצה 'יהדות התורה' להגן על כבשת הרש שלה, תקציבי עולם הישיבות, עד שהצליח להכניס אותם כחלק מתקציב המדינה בתקציב האחרון.

במכתבו כותב גפני כי קיבל את ההזמנה לדיון ממזכירות בית הדין הנכבד, "אודות תביעת נזיקין של ארבעה אנשים (שתי משפחות) תושבים לשעבר בגוש קטיף", קרא את כתב התביעה, ונדהם לגמרי. "מאחר ואין אמת בכל העובדות המופיעות בו כלפיי, ואף ההתבטאויות חמורות מאד לפי כל קנה מידה".

פירוט כתב ההגנה

וכאן עובר גפני לפירוט.

"א. ב"כ התובעים כותב עלי כי "הנתבע הינו חבר כנסת בכיר ויו"ר סיעת דגל התורה". אינני יודע מהי הגדרת ח"כ בכיר אולם בתקופת החלטת הממשלה ובעקבותיה החלטת הכנסת על יישום תוכנית ההתנתקות, יו"ר סיעת יהדות התורה אגודת ישראל - דגל התורה, היה הרב יעקב ליצמן".

"ב. לדבריהם, תמכתי בחקיקה ליישום תכנית זו, להד"ם, כל חברי סיעת יהדות התורה ואנוכי בתוכם, בהוראת מרן הגרי"ש אלישיב שליט"א, מרן הגראי"ל שטיינמן שליט"א, מרנן גדולי התורה וכ"ק האדמורי"ם שליט"א הורו לנו שלא לתמוך בתכנית ההתנתקות, וכך כמובן נהגנו".

"ג. לדברי ב"כ התובעים וזאת הוא מציין בהדגשה כי קבלתי שוחד ע"ס 290 מיליון ₪ בתמורה לתמיכתי (שכאמור לא הייתה). מדובר בתקציב שהועבר לישיבות, לכולליםו לחינוך תורני, אשר באותם שנים משרד האוצר קיצץ ברשעות מידי שנה מהתקציב האמור וסיעת יהדות התורה הוסיפה אותם מידי שנה חזרה לתקציב. הכספים הללו הועברו לכל מוסדות התורה לפי מספר התלמידים כולל התלמידים בגוש קטיף עצמו ואח"כ במקומות אליהם הם עברו".

"אגב, בתקציב הדו שנתי האחרון שאושר בועדת הכספים לא נדרשנו לכך מכיון שע"פ דרישתי תקציב הישיבות והכוללים נמצא בבסיס התקציב הן לשנת 2011 והן לשנת 2012. מתקציב זה נגזרת התביעה כלפיי, שכאמור אין לה בסיס עובדתי. אולם מעבר לאמור הנני מבקש להביע בפני כת"ר את מחאתי על הסגנון הבוטה אליו

"הורגלנו, חברי סיעת יהדות התורה, מפי שונאי היהדות בכנסת ובתקשורת, בעוד שתקציבים המיועדים לתרבות, אומנות, תיאטרון, קולנוע וכד' שבהם רבים המשמיצים את היהדות, התורה ואף את מדינת ישראל, נהנים מתקציבים המועברים להם בשופי, אנו נאלצים להיאבק על כבשת הרש של עולם התורה ומושמצים כי אנו מקבלים "שוחד". ועתה הצטרף אליהם המסמך שיצא מתחת ידכם בכתב התביעה האומלל שאסביר את מניעיו בהמשך".

"ד. אינני מכיר את התובעים ואף לא את בא כוחם, אך מסגנון כתיבתם אני נוטה להניח כי הם נמנים או שתמכו באחת מסיעות הימין או הציונות הדתית. אבקש להדגיש בפני כת"ר כי בממשלה השלושים שהוקמה בתאריך 28.2.03 ע"י ראש הממשלה דאז אריאל שרון והיא זאת שהחליטה על תכנית ההתנתקות, היו חברים הליכוד, ישראל בעליה, המפד"ל, האיחוד הלאומי כולל ישראל ביתנו ומפלגת שינוי. ממשלה הזכורה לדראון עולם כמי שרצתה לגרש ח"ו את היהדות ואת התורה מישראל. זה היה מצעה, כוונתה ותכניתה של מפלגת שינוי, שאליה חברו סיעות הימין והציונות הדתית".

"אנו לא הצטרפנו לקואליציה אנטי יהודית זאת (הן במישור היהודי והן במישור החברתי) אף שראשי מפלגת שינוי אמרו אז כי הם רוצים שהמפלגה החרדית האשכנזית תצטרף, הודענו כי לעולם לא נשב יחד עם מי שהצהיר הצהרות על ד' ועל משיחו, בעוד שנציגיהם של התובעים (ככל הנראה) חברו יחד לניסיון לגירוש התורה מארץ ישראל, נהנו יחד עימם מכל מנעמי השלטון וגרמו במישרין למה שנאמר "ולא תקיא הארץ אתכם בטמאכם אותה כאשר קאה את הגוי אשר לפניכם". ועל תוצאותיה ההרסניות של ממשלה זו עליהם להלין רק על עצמם".

"ה. "הסכמתנו" לקבלת 290 מליון ₪ לעולם התורה היתה בתנאי כי מפלגת שינוי תסולק מהקואליציה ואכן תקציב זה פעל שני דברים טובים. האחת השבת הגזילה לעולם התורה, והשניה שהיא היתה העילה להרחקת מפלגת שינוי מכל מוקדי השלטון ואח"כ להיעלמותה הסופית מהציבוריות הישראלית".

"ו. בתביעה העלובה הזו קיים שיהוי בלתי מובן והוא מוגש לאחר שש שנים. אסביר לכת"ר מדוע הוא מוגש רק עתה. בסיום כנס הקיץ האחרון העברתי בחקיקת בזק ולאחר קיום דיונים אינטנסיביים יום ולילה, לפצות את נפגעי ההתנתקות בסכום המתקרב ל-400 מליון ₪ דבר שלא נעשה במשך שש שנים. אמרתי בועדת הכספים ובמליאת הכנסת כי מדינת ישראל חייבת לפצות את המתיישבים הן מבחינה מוסרית, הן מבחינה ציבורית ואף מבחינה הילכתית".

"ועדת הכספים ומליאת הכנסת אשרו את הצעת החוק, שאני אחד מיוזמיו, פה אחד, ולאחר שהתפרסם בעיתונים כי בעקבות החוק קבלתי מועד מתיישבי גוש קטיף זר פרחים, סוברים ככל הנראה התובעים כי יש לעשות הכל ע"מ להשמיץ אותי והם עושים זאת באמצעותכם".

"ז. בוודאי שאלתם את עצמכם מדוע התביעה ההזויה הזו הוגשה דוקא נגדי בעוד שבאותה עת לא נשאתי בתפקיד יו"ר הסיעה, סגן שר או יו"ר ועדת הכספים, אולם משום מידת הענווה לא אסביר זאת".

לסיום מבקש גפני למחוק את התביעה.








תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}