כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

הסתה נגד החרדים? ריבלין דרש התנצלות

איש קק"ל האשים את החרדים באסון שריפת יער ירושלים • יו"ר הכנסת, רובי ריבלין מיהר להשמיע דברי ביקורת בעניין באוזני יו"ר קק"ל - וההתנצלות הגיעה

שריפת יער ירושלים . צילום: יעקב נחומי
שריפת יער ירושלים . צילום: יעקב נחומי

הבוקר שיגר יו"ר הכנסת, ראובן רובי ריבלין, מכתב אל מר אוריאל אלבז, מנהל המנהל הקהילתי בשכונת הר נוף בירושלים, המתייחס להתבטאות איש קק"ל, בגנות תושבי השכונה.

ריבלין כותב במכתבו כי קיבל את פנייתו של אלבז בנושא, וכן עקב אחר "פעילותו הנמרצת של ח"כ ישראל אייכלר, אשר ניכר כי הדבר בנפשו".

בעקבות כך, כותב ריבלין: "שוחחתי עם יושב ראש קק"ל, מר אפי שטנצלר, והבעתי באוזניו את מורת רוחי מהתבטאות זו".

ריבלין אומר במכתבו כי שטנצלר הביע באוזניו "התנצלות כנה", ואף שיגר ללשכתו מכתב של מר אילן באר, מנהל מרחב המרכז בקק"ל, "המדבר בעד עצמו". לסיום, הביע תקווה כי במכתב יש משום "תיקון העוול", וביקש לקבל התייחסות בכתב לעניין.

כזכור, כבר לפני מספר שבועות, דיבר אייכלר על הנושא מעל דוכן המליאה - "נבלה נעשתה בישראל והארץ לא הזדעזעה ת"ק פרסה על ת"ק פרסה", אמר, ואף פירט.

"השבוע השתוללה שריפה ביער ירושלים, שהיתה עלולה לשרוף שכונות שלימות בירושלים, כולל השכונה החרדית הר נוף בירושלים. ברוך ה' שהאש כובתה על ידי מכבי האש, שהיו הפעם ערוכים יותר ובעיקר יחידת המטוסים החדשה - והאש כובתה בטרם התפשטה.

"באותו היום הופיע נציג הקרן הקיימת לישראל ברדיו הממלכתי ואמר משפט חמור ביותר: 'ההצתות החלו בשכונת הר נוף. תושבי הר נוף מציתים את יער ירושלים. כולנו יודעים מי גר בהר נוף. בשנים עברו היו יהודים נפחדים כאשר נמצאה גופה של ילד שנרצח, שמא יעלילו הגויים עלילת דם, עד שבאה הבשורה המרגיעה שהנרצח הוא יהודי. איש לא ישתולל ולא יהיו פוגרומים.

"ובכן, בהר נוף גרים יהודים חרדים והיום התפרסם שנעצר חשוד בהצתה והוא דווקא תושב בית זית, שמעבר לשני של היער והוא גם איננו חרדי. תארו לעצמכם, דובר יערות בחו"ל שיאשים את היהודים הגרים בשכנות לשריפת יער, העולם היה מזדעזע. כאן דמם וכבודם של החרדים מותר ואיש לא טורח אפילו להתנצל על העלילה".

לסיום, דרש אייכלר מהכנסת לגנות את קרן קיימת לישראל "על דברי ההסתה שלה" ולדרוש התנצלות.

מי שהרים את הכפפה באופן מיידי היה ריבלין, ששמע את הדברים וביקש מיד להעביר אליו מכתב תלונה, אותו הבטיח להעביר אל הארגון, בדרישה לגלות מי הדובר שלה נגד הר נוף ואף לדרוש את התנצלותם.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}